Incident sa tentoraz týkal vyhľadávača Google, ale môže nastať prakticky kdekoľvek.
Medzi hardvér, ktorý spôsobuje používateľom vrásky na čele najviac, patrí tlačiareň. Častou príčinou sú problémy s ovládačmi, a taktiež neochota výrobcu ich aktualizovať, čo spôsobuje problémy s kompatibilitou a funkčnosťou. Týmto trpia hlavne oficiálne ovládače tlačiarní pre systém macOS, a aj keď samotný operačný systém vie niekedy tlačiareň detegovať správne.
Je lepšie je investovať do tlačiarne s podporou AirPrint, ktorá je nezávislá od ovládačov výrobcu a tlačiareň bude fungovať aj po mnohých aktualizáciách operačného systému. Situácia je na Windows oveľa lepšia, a aj výrobcovia ovládače pre tento systém aktualizujú s väčšou disciplínou. Preč sú doby konca 90. rokov, keď úspešne pripojiť USB tlačiareň k počítaču bolo malé černokňažníctvo, a moderné verzie Windows si častokrát vedia nájsť potrebné ovládače sami.
Situácia je však nie vždy ideálna, a občas treba potrebné ovládače alebo ich novšiu verziu stiahnuť z internetu. A tu úradujú podvodníci, ktorí zneužívajú reklamný systém Googlu. Výskumníci z Malwarebytes zadali do vyhľadávača reťazec „hp printer help“ a prvé štyri príspevky boli sponzorované príspevky, a až na piatom mieste sa objavila oficiálna stránka HP. Veľa používateľov je nepozorných a klikne na prvé výsledky vyhľadávania, a to zneužívajú podvodníci.
Po kliknutí na weby z reklamných linkov sa zobrazí web, ktorý vyzerá ako oficiálny a používa originálne logá. Škodlivý web inštruuje zadať model tlačiarne na stiahnutie ovládačov, ktoré sa majú stiahnuť cez tlačidlo Install (inštalovať). To je však len zástera, po kliknutí sa zobrazí animácia ktorá má akože indikovať že sa niečo robí, a nakoniec to skončí chybovou hláškou. Dokonca je tam aj text, že opakovaný pokus inštalácie ovládačov môže produkt poškodiť a porušiť záruku.
Dôvodom je, aby obeť útoku prinútili kontaktovať „podporu“. Scenár podvodu je častokrát rovnaký, samotní pracovníci podvodu častokrát pracujú v zlých podmienkach, čo je malé šťastie v nešťastí. Snažia sa obeť presvedčiť že sa jedná o oficiálnu podporu zneužitím značky a požadujú všelijaké osobné údaje. Bežnou praxou je požiadavka od „podpory“ na vzdialený prístup k pracovnej ploche. Toto je mimoriadne nebezpečné, útočníci môžu takto napáchať veľmi veľa škody.
Na internete celkovo je veľký problém so škodlivou reklamou. Aj keď väčšina reklamy sa dá zablokovať cez vhodný doplnok, rôzne „sponzorované odkazy“ vo vyhľadávačoch a navrhovaný obsah na sociálnych sieťach sa blokuje výrazne ťažšie. Medzi obete zneužívania patrí aj prehliadač Arc, ktorý stúpa na popularite. Aj keď tento konkrétny prípad zneužitia sa týkal značky HP, zneužitý môže byť ktokoľvek. Včera to bolo HP, dnes je to niekto iný a zajtra opäť niekto ďalší.