Minulý týždeň Microsoft predstavil nový Windows 10, teda nástupcu nie veľmi úspešného Windows 8.0 a 8.1.Nový DirectX 12 sa príde s oficiálnym vydaním Windows 10. Bude teda priamo súčasťou inštalácie samotného operačného systému. Microsoft v príslušnom oznámení na DirectX Developer Blogu hovorí o tom, že nové API bude mať integrovaná „finálna verzia“ Windows 10. Dnes teda Dx12 v systéme Technical Preview nie je.
Herní vývojári si už ale budú môcť začať nové API ohmatávať cez program Early Access. Okrem samotnej Preview verzia Windows 10 im totiž Microsoft v rámci tohto programu sprístupnia runtime DirectX 12, ovládače, dokumentáciu a ďalšie nástroje. Tým pádom už budú môcť začať s vývojom hier založených na novej verzii API.
Microsoft tiež vo svojom blogspot oznámil, že podpora API DirectX 12 je už reálne dostupná v Unreal Engine 4, respektíve v jeho verzii 4.4. K dispozícii je dokonca otvorený kód pre túto verziu. Engine by mal byť už dostupný aj na testovanie, okrem prístupu do Microsoftího programu Early Access tu však budete tiež potrebovať „predplatné“ k samotnému Unreal Engine. A ten nie je vôbec lacný. Licencia vyjde na 300 000 dolárov.
Čo žiaľ stále zostáva nejasné, je otázka podpory starších OS. Pre aké ďalšie Windows bude DirectX 12 sprístupnené formou dodatočného updatu, si totiž Microsoft zatiaľ necháva pre seba. Windows XP a Windows Vista už nie sú podporované (Vista je na rozšírenej podpore), takže pravdepodobne update očakávať nemôžu.
Celkom reálne (hoci nie stopercentne isté) je asi, že DirectX 12 dostanú „čerstvá“ Windows 8, avšak veľký otáznik visí nad veľmi populárnym Windows 7. Podporu ohlásila nVidia pre svoje Kepler, Fermi a Maxwell. AMD bude opäť chudobnejšie a podporu dostanú iba produkty GCN architektúry.
Zdroj: Microsoft