Domov Novinky TikTok prináša zmeny, testuje videá na celú obrazovku

TikTok prináša zmeny, testuje videá na celú obrazovku

Zdielať

TikTok testuje nový horizontálny celoobrazovkový režim s vybranými používateľmi na celom svete.

Používateľom, ktorí majú prístup k testovacej funkcii, sa na štvorcových alebo obdĺžnikových videách v ich kanáli zobrazí nové tlačidlo „celá obrazovka“. Po kliknutí na toto tlačidlo sa video presunie do horizontálneho režimu na celú obrazovku, ktorý využíva všetok priestor na telefóne. Táto testovacia funkcia predstavuje ďalší spôsob, ako sa TikTok postupne približuje k YouTube. Začiatkom tohto roka zaviedol možnosť pre používateľov nahrávať videá s dĺžkou do 10 minút. Tento krok bol považovaný za spôsob, ako má prilákať rovnaký druh tvorcov dlhších videí, ktorí bežne zverejňujú obsah na YouTube. Vďaka tomuto rozšíreniu získali tvorcovia väčšiu flexibilitu pri natáčaní takých vecí, ako sú ukážky varenia, kozmetické návody, vzdelávací obsah, komediálne skeče a ďalšie, bez toho, aby sa museli príliš starať o dĺžku videa.

Teraz, keď už nejaký čas podporuje dlhý obsah, má pre spoločnosť zmysel zlepšiť zážitok zo sledovania pre používateľov, ktorí sledujú tento druh videí, a zároveň zlepšiť tvorivý zážitok pre tvorcov. Tvorcovia často pridávajú na začiatok videa správu „otočte telefón“, aby si používatelia naplno vychutnali obsah, ktorý sa má prehrať, ak nahrali video v horizontálnej polohe. Vďaka tejto funkcii by to už tvorcovia nemuseli robiť. Hoci niektorí ľudia môžu testovaciu funkciu a možnosti, ktoré prináša, privítať, iní nie. TikTok je aplikácia, ktorá do značnej miery spopularizovala vertikálny formát posúvania videa, ktorý ostatné spoločnosti rýchlo skopírovali, takže jej používatelia nemusia byť novým celoobrazovkovým režimom práve nadšení po tom, čo si zvykli na vertikálny formát.

Ako pri každej testovacej funkcii, ani tu nie je známe, kedy a či vôbec plánuje režim na celú obrazovku sprístupniť plošne všetkým používateľom. Za zmienku stojí aj to, že ak sa rozhodne funkciu uvoľniť oficiálne, finálny produkt môže vyzerať inak ako testovací. Jedným zo spôsobov, ako by spoločnosť mohla funkciu pred oficiálnym uvedením na trh zmeniť, je jej intuitívnejšie ovládanie. V súčasnosti musíte na prepnutie do režimu celej obrazovky kliknúť na tlačidlo, ale možno v budúcnosti bude používateľom stačiť otočiť telefón nabok, aby mohli sledovať na celej obrazovke, čo iné aplikácie používateľom umožňujú. Testovacia funkcia prichádza v čase, keď údaje ukázali, že deti a dospievajúci teraz trávia viac času sledovaním TikToku ako YouTube.

Je to tak od júna 2020, keď TikTok začal predbiehať YouTube z hľadiska priemerného počtu minút denne, ktoré ľudia vo veku od 4 do 18 rokov strávili prístupom k týmto dvom konkurenčným videoplatformám. Zlepšovaním zážitku zo sledovania sa TikTok naďalej približuje k územiu YouTube. Na druhej strane, YouTube pokračuje v súperení aj prostredníctvom svojho konkurenta, aplikácie Shorts. V septembri oznámil významné zmeny vo svojom partnerskom programe YouTube, ktorý umožňuje tvorcom získavať príjmy z reklám v službe Shorts. Predtým žiadna platforma na tvorbu krátkych videí nevymyslela, ako zdieľať príjmy z reklamy, čo dáva Shorts náskok pred konkurenciou.

Zdroj