Domov Audio Recenzia: Tronsmart Element T6 Plus

Recenzia: Tronsmart Element T6 Plus

Otestovali sme prenosný vodeodolný reproduktor Tronsmart Element T6 Plus. Už na prvý pohľad zaujme konštrukciou a tiež cenou, ktorá sa pohybuje na úrovni 60 eur.

Prenosný reproduktor má pevnú konštrukciu valcovitého tvaru, vyrobenú z kombinácie ABS a hliníku, ktorú mu dáva tuhosť. Hmotnosť má 670 gramov a rozmery sú 203×82 mm. Horná časť valca má veľké strieborné ovládacie koliesko s možnosťou kliknutia a slúži na ovládanie hlasitosti, pozastavenia prehrávania hudby alebo aj na prijatie prichádzajúceho hovoru. Výhoda prenosného reproduktora totiž je, že podporuje tiež funkciu hands-free, vďaka čomu možno reproduktor použiť nielen na počúvanie hudby a videa, ale aj na vybavovanie telefonátov.

Na zadnej strane s pogumovaným predelom sú viaceré ovládacie tlačidlá – napájania (na zapnutie a vypnutie), „M“ ktorým možno meniť rôzne režimy zariadenia, EQ pre zmenu efektu, či TWS na spárovanie dvoch reproduktorov T6 Plus. Túto funkciu sme však nemohli otestovať, máme k dispozícii iba jeden reproduktor. Nechýbajú samozrejme tlačidlá vpred a vzad na prepínanie medzi prehrávanými piesňami.  V tejto zadnej časti sú aj pod gumenou krytkou ukryté konektory – 3,5 mm audio jack na pripojenie vstupu, USB pre pripojenie USB flashky, USB-C na nabíjanie zariadenia, ako aj microSD slot pre pamäťové karty. Prehrávanie hudby je možné priamo z pamäťovky.

Ovládacie koliesko na vrchu má viac funkcií. Pri prehrávaní hudby ním možno zvyšovať a znižovať hlasitosť, kliknutím ju možno pozastaviť a opätovným kliknutím pokračovať v prehrávaní ďalej. Možnosť otáčania nemá limit, otáča sa teda do „nekonečna“ avšak reproduktor oznámi signálom dosiahnutú maximálnu hlasitosť. Pri dlhom stlačení možno ovládacie koliesko použiť na aktiváciu hlasového asistenta mobilného telefónu. Ovládacie koliesko funguje takisto na prijatie hovoru. Funguje to jednoducho: ak je reproduktor pripojený cez Bluetooth ku telefónu a niekto volá, stlačením tlačidla možno hovor prijať a využiť hands-free funkciu.

Tlačidlo TWS (znamená True Wireless Stereo) spáruje T6 Plus s iným T6 Plus, vďaka čomu získa používateľ pravý a ľavý reproduktor pre stereofónny zvuk. Tlačidlo EQ je pre ekvalizér, a jeho stlačením možno zmeniť úroveň basov. Predvolené nastavenie nemá zvýraznenie basov, druhá možnosť 3D Deep Bass zosilňuje basy a Extra Bass pridá extrémnu dávku nízkych frekvencií. Vtedy je však reprodukcia zvuku hodne hlboká a vôbec nezodpovedá realite. Tlačidlo M prepína medzi štyrmi vstupnými zdrojmi: Bluetooth, aux-in, kartou microSD a USB flashkou. V prípade, ak používateľ chce zrušiť spárovanie reproduktora so všetkými zariadeniami, stačí podržať tlačidlo M na päť sekúnd.

Na test kvality reprodukcie používame streamovaciu službu TIDAL HiFi s bezstratovou kvalitou zvuku. Pre náročnejších audiofilov však nie je reproduktor určený. Kvalita reprodukcie zvuku je vzhľadom k cene primeraná. Reproduktor je vhodný pre bežných používateľov, ktorí si chcú hudbu len pustiť a počúvať ako pozadie, a to aj pri nižšej kvalite audio vstupu. Vhod padne napríklad na počúvanie popri práci.

Zapožičal: GeekBuying