Domov Recenzie Recenzia: PocketBook Touch HD 3

Recenzia: PocketBook Touch HD 3

Otestovali sme elektronickú čítačku kníh Touch HD 3 od PocketBook, ktorá má 6“ E-ink displej a kompaktné rozmery.

Zariadenie je zabalené v malej krabičke, v ktorej bol okrem čítačky prepájací kábel a návody. Čítačka má väčšie rámiky okolo displeja, sú však na prijateľnej úrovni. Treba povedať, že trend natiahnutých bezrámčekových displejov do segmentu čítačiek ešte neprišiel. Uvidíme, či vôbec príde a ako sa s tým prípadne vysporiadajú používatelia. Pod displejom výrobca umiestnil hardvérové tlačidlá na ovládanie. Celkové rozmery predstavujú 162×108×8 mm a hmotnosť zariadenia je príjemných 155 gramov.

Testovaný model je v zlatej farbe, okolo displeja je na dotyk príjemná pogumovaná obruba. Na prednej strane je 6“ E-ink displej s LED osvetlením, pod ktorým sú umiestnené štyri hardvérové tlačidlá – zľava domov, vzad, vpred a menu. Označené sú len miernymi výstupkami bez nejakého výrazného odlíšenia, bez problémov ich ale možno nájsť a stlačiť. Boky zariadenia sú prázdne, len na spodnej strane sú porty: microUSB na prenos dát alebo nabíjanie a vypínač. Slot na microSD kartu chýba – používateľ si musí vystačiť s vnútornou pamäťou 16GB.

Vypínacie tlačidlo je podsvietené, indikuje zapnuté zariadenie a blikne pri prevrátení strany. Pri zapnutí treba tlačidlo dlhšie podržať niekoľko sekúnd. Spracovanie čítačky je na veľmi dobrej úrovni a hoci ide o plast, nič nevŕzga. Pohodlné je listovanie medzi stranami, ktoré možno realizovať tlačidlami pod displejom alebo pomocou dotykového displeja. Je teda na používateľovi, ktorý spôsob preferuje viac. Hardvérový základ tvorí dvojjadrový 1,0 GHz procesor, 512MB operačnej pamäte a 16GB vnútornej pamäte, ktorá sa nedá pomocou microSD kariet rozšíriť.

Poteší veľmi široká podpora formátov – okrem klasického Mobi alebo EPUB si poradí aj s textovými súbormi, či obrázkami JPG, pričom čítačke nerobia problémy ani technologické časopisy v PDF formátoch. O zobrazovanie sa stará dotykový 6“ E-ink displej s rozlíšením 1448×1072 pixelov, ktoré je vhodné na pohodlné čítanie kníh. E-ink displej má však mierne teplejšie farby, čo sa prejavuje sfarbením do žlta. Nie je to ale nič výrazné a pri prvom pohľade sme si to ani nevšimli. Ostrosť, kontrast a aj samotné rozlíšenie sú vynikajúce, za čo musíme výrobcu veľmi pochváliť.

Dotykové ovládanie je intuitívne a zjednodušuje prácu, či už pri nastavovaní, čítaní, alebo hraní hier. Rýchlo sme si zvykli na pretáčanie strán, ktoré možno realizovať jednoduchým stlačením kraja obrazovky a spodná časť pretočí stranu dozadu, zatiaľ čo od stredu vyššie možno pretočiť stranu dopredu. Displej podporuje aj viac dotykov naraz, čo je celkom príjemný bonus. Menu knižnice je pomerne jednoduché, knihy možno zoradiť podľa autorov, pridaných titulov alebo dátumov a všetky e-knihy zobrazujú náhľad ako prednú stranu.

Aj na čítačke kníh môžu používatelia prehliadať internet s vstavaným prehliadačom. Ponuka nastavení obsahuje niektoré možnosti, napríklad obnovovaciu rýchlosť stránky a aktualizácie firmvéru. Ak si chce používateľ požičať e-knihy alebo audioknihy z verejnej knižnice, alebo si kúpiť digitálny obsah od iných kníhkupcov, zariadenie Touch HD 3 má podporu DRM od Adobe. To umožní používateľovi vyplniť prihlasovacie meno a heslo do Adobe účtu a následne do zariadenia skopírovať pomocou aplikácie Adobe Digital Editions knihy.

Čítačka podporuje súbory EPUB a PDF, ale tiež PDF s podporou DRM, EPUB (DRM), DJVU, FB2, FB2.ZIP, DOC, DOCX, RTF, PRC, TXT, CHM, HTM, HTML, MOBI, ACSM. A hoci nemá svoj obchod na knihy, riešením bude buď požičanie knihy, alebo nahranie svojho obsahu do pamäte čítačky. Pripomeňme, že čítačka umožňuje zmeniť podľa potreby riadkovanie, okraje, fonty, zväčšiť veľkosť textu alebo tiež má možnosť delenia slov, ktoré emuluje Amazon Bookerly, čo skracuje medzery medzi slovami. Poteší tiež, že je k dispozícii množstvo predinštalovaných slovníkov a prekladov. Cena sa pohybuje na úrovni 160 eur.

Procesor: dvojjadrový, 1,0 GHz
Pamäť: 512 MB RAM + 16 GB ROM (bez microSD slotu)
Rozmery: 162×108×8 mm