Domov Recenzie Recenzia: PocketBook Basic Touch

Recenzia: PocketBook Basic Touch

PocketBook Basic Touch-5Spoločnosť PocketBook priniesla aj čítačku, ktorá poteší svojim tenkým vzhľadom a dotykovým displejom. Samozrejmosťou je aj dlhá výdrž batérie na jedno nabitie s prítomný slot pre pamäťové karty. V balení sme našli microUSB kábel a dokumenty – záručný list a stručný návod na použitie. Čítačka prichádza s rozmermi 174,4×114,6×8,3 mm a hmotnosťou 191 gramov.

Tak ako aj pri PocketBook Mini, tak aj pri tejto čítačke sa tlačidlo napájania a microUSB port nachádza v dolnej hrane. Pribudol tu však slot pre pamäťové karty. Zadná časť čítačky je upravená soft-touch povrchom. Predná časť ponúka 6 palcový dotykový E-Ink Pearl displej s rozlíšením 800×600 pixelov. Pod displejom sú štyri tlačidá: domov, dozadu, dopredu a menu. Tlačidlo domov má aj funkciu správcu úloh, ktorú vyvoláme dlhším podržaním tlačidlá.

PocketBook Basic Touch-6

Čítačku poháňa 1000 MHz procesor s 256 MB RAM. Basic Touch disponuje 4 GB vnútornou pamäťou (dostupných je približne 3,3 GB). Vnútorná pamäť sa dá rozšíriť microSD kartami do veľkosti 32GB. Batéria ponúka kapacitu 1300 mAh, čo je o 300 mAh viac oproti PocketBook Mini, ale je to pochopiteľné, keďže ide o väčší displej. Displej Film Touch používa tenký film (len 0,2 mm), ktorý je rovnako hrubý asi ako dva listy papiera na sebe.

PocketBook Basic Touch-3

V správcovi úloh môžeme vypnúť jednotlivé úlohy, ktoré sme mali spustené, ale aj zapnúť/vypnúť Wi-Fi pripojenie. Taktiež sme tu našli možnosť zachytiť screenshot, možnosť uzamknúť displej a možnosť vypnúť samotnú čítačku. Nastavenia v čítačke sú opäť rozsiahle – nastavenie čo sa má otvoriť hneď po štarte, logo pri vypnutí, synchronizácia účtov Dropbox, ReadRate, Adobe DRM, Kníhkupectvo a ďalšie ako to je pri PocketBook Mini. Keďže ide o dotykový displej, ovládanie je veľmi dobré. V PocketBook Mini boli pridané rôzne eknihy,  ale v tejto čítačke nie je žiadna. Nájdete ich priamo na webe a aj v slovenčine.

PocketBook Basic Touch-4

Uvítali by sme nastavenie úrovne podsvietenie displej. E-Ink displej je šetrný aj k batérii, lebo energiu čerpá len v prípade, že čitateľ listuje na ďalšiu stranu e-knihy. Displej nešetrí len batériu, ale aj vaše oči, takže aj keď strávite čítaním knihy dlhšiu dobu vaším očiam to neublíži. Čítať na čítačke je možné aj na priamom slnku a to v prípade nastavenia vysokého kontrastu. Pri čítaní je možné označiť slova, vety alebo aj kresliť.

PocketBook Basic Touch

Čítačka je veľmi dobrá, má veľký dotykový displej a pripojenie k internetu pomocou Wi-Fi. Vďaka SD karte je možné ľahko zväčšiť vnútornú pamäť. Aj napriek občasným spomaleným reakciám sme si čítačku obľúbili a boli sme s ňou spokojní. Odporučili by sme ich tým, ktorí často čítajú knihy ale aj tým, ktorí trávia veľa času cestovaním vo vlaku alebo v autobuse. Čítačka je vyrobená z plastu a predáva sa v bielej a tmavozelenej farbe.

Procesor: 1000MHz
Pamäť: 256 MB RAM + 4 GB ROM + microSD karty (do 32 GB)
Rozmery: 174,4×114,6×8,3 mm
Hmotnosť: 191 gramov
Displej: 6 palcový, E-Ink Pearl, 800×600 pixelov, 166 ppi
Globálny prenos dát: Wi-Fi 802.11 b/g/n
Materiál obrazovky: Sklo
Počet stupňov sivej: 16
Formáty elektronických kníh: EPUB DRM, EPUB, PDF DRM, PDF, FB2, FB2.ZIP, TXT, DJVU, HTM, HTML, DOC, DOCX, RTF, CHM, TCR, PRC (MOBI)
Formáty obrázkov: JPEG, BMP, PNG, TIFF
Doplnkové funkcie: ReadRate, DropBox, Obchod ekníh, Internetový prehliadač, kalkulačka, Slovník, Kalendár a Hodinky, Šach, Klondike, Foto album, RSS, Sudoku, Kreslenie
Batéria: Li-Ion 1300 mAh

Hodnotenie: 90%

+ Veľkosť displeja
+ Pripojenie na internet pomocou Wi-Fi
+ Dlhá životnosť batérie na jedno nabitie
+ Dobrá cena
+ 16 podporovaných ekníh
+ Doplnkové funkcie
+ Slot pre microSD kartu
+ Rozmery a hmotnosť

– Občas pomalé reakcie

Graf ceny produktu PocketBook Touch 624 poskytuje server Heureka.sk

Zapožičal: PocketBook

Predchádzajúci článokHTC predstavil nový HTC One (M8)
Nasledujúci článoknVIDIA predstavila aktualizovaný plán grafik
Volám sa Roman. Androidu sa venujem od roku 2009. Môj prvý smartfónom bol HTC Hero, neskôr Sony Ericsson Xperia X10 Mini, Sony Ericsson Xperia Neo V, Samsung Galaxy Ace, Samsung Galaxy S3, LG G3, Note 3, HTC One M7 a momentalne Samsung Galaxy S7. Medzi jednotlivými smartfónmi som mal aj tablet ASUS Transformer TF101 a taktiež Samsung Galaxy Tab 2 a Galaxy Tab 3. Rád pomôžem každému, ak budem vedieť. Písať môžete na môj mail, ktorý je v kontaktoch.

Odpovedať