Domov Recenzie Recenzia: PocketBook Basic Touch

Recenzia: PocketBook Basic Touch

Tak ako aj pri PocketBook Mini, tak aj pri tejto čítačke sa tlačidlo napájania a microUSB port nachádza v dolnej hrane. Pribudol tu však slot pre pamäťové karty. Zadná časť čítačky je upravená soft-touch povrchom. Predná časť ponúka 6 palcový dotykový E-Ink Pearl displej s rozlíšením 800×600 pixelov. Pod displejom sú štyri tlačidá: domov, dozadu, dopredu a menu. Tlačidlo domov má aj funkciu správcu úloh, ktorú vyvoláme dlhším podržaním tlačidlá.

PocketBook Basic Touch-6

Čítačku poháňa 1000 MHz procesor s 256 MB RAM. Basic Touch disponuje 4 GB vnútornou pamäťou (dostupných je približne 3,3 GB). Vnútorná pamäť sa dá rozšíriť microSD kartami do veľkosti 32GB. Batéria ponúka kapacitu 1300 mAh, čo je o 300 mAh viac oproti PocketBook Mini, ale je to pochopiteľné, keďže ide o väčší displej. Displej Film Touch používa tenký film (len 0,2 mm), ktorý je rovnako hrubý asi ako dva listy papiera na sebe.

PocketBook Basic Touch-3

V správcovi úloh môžeme vypnúť jednotlivé úlohy, ktoré sme mali spustené, ale aj zapnúť/vypnúť Wi-Fi pripojenie. Taktiež sme tu našli možnosť zachytiť screenshot, možnosť uzamknúť displej a možnosť vypnúť samotnú čítačku. Nastavenia v čítačke sú opäť rozsiahle – nastavenie čo sa má otvoriť hneď po štarte, logo pri vypnutí, synchronizácia účtov Dropbox, ReadRate, Adobe DRM, Kníhkupectvo a ďalšie ako to je pri PocketBook Mini. Keďže ide o dotykový displej, ovládanie je veľmi dobré. V PocketBook Mini boli pridané rôzne eknihy,  ale v tejto čítačke nie je žiadna. Nájdete ich priamo na webe a aj v slovenčine.

PocketBook Basic Touch-4

Uvítali by sme nastavenie úrovne podsvietenie displej. E-Ink displej je šetrný aj k batérii, lebo energiu čerpá len v prípade, že čitateľ listuje na ďalšiu stranu e-knihy. Displej nešetrí len batériu, ale aj vaše oči, takže aj keď strávite čítaním knihy dlhšiu dobu vaším očiam to neublíži. Čítať na čítačke je možné aj na priamom slnku a to v prípade nastavenia vysokého kontrastu. Pri čítaní je možné označiť slova, vety alebo aj kresliť.

PocketBook Basic Touch

Čítačka je veľmi dobrá, má veľký dotykový displej a pripojenie k internetu pomocou Wi-Fi. Vďaka SD karte je možné ľahko zväčšiť vnútornú pamäť. Aj napriek občasným spomaleným reakciám sme si čítačku obľúbili a boli sme s ňou spokojní. Odporučili by sme ich tým, ktorí často čítajú knihy ale aj tým, ktorí trávia veľa času cestovaním vo vlaku alebo v autobuse. Čítačka je vyrobená z plastu a predáva sa v bielej a tmavozelenej farbe.

Procesor: 1000MHz
Pamäť: 256 MB RAM + 4 GB ROM + microSD karty (do 32 GB)
Rozmery: 174,4×114,6×8,3 mm