Nová rada grafických kariet bola pomenovaná po francúzskom matematikovi zo 17. storočia Blaise Pascal. Nvidia nám tiež umožní niektoré kľúčové technológie, ktoré budú využité v grafike Pascal pre dosiahnutie vyššieho výkonu. Hlavné zálohy, ktoré budú prítomné v Pascale boli načrtnuté v štyroch zarážkach od NVIDIA zobrazenej nižšie:
- 3D Pamäť: DRAM čipy umožňujú grafike získať dáta z pamäti rýchlejšie – zvýšenie priepustnosti a účinnosti – čo nám umožňuje postaviť viac kompaktnú grafiku
- Výsledok: niekoľkokrát väčšiu šírku pásma, viac než dvojnásobnú kapacitu pamäte a štvornásobne energetickú účinnosť
- Unified Memory: Umožní, aby stavebné aplikácie, ktoré využívajú toho, čo grafiku a procesor môžu spraviť rýchlejšie a ľahšie povolenie tým, že procesor sprístupni grafickú pamäť, a grafika prístup k pamäti procesora, takže vývojári nemusia alokovať zdroje medzi týmito dvoma.
- NVLink: Dnešné počítače sú obmedzené na rýchlosť, pri ktorej sa môžu údaje pohybovať medzi procesorom a grafikou. NVLink kladie široké hrdlo medzi procesorom a grafikou, čo umožňuje tok dát na viac ako 80 GB za sekundu, v porovnaní so 16 GB za sekundu teraz k dispozícii pri DDR3 zapojených na 128 bitovú zbernicu.
- Pascal Modul: Nvidia navrhla modul do Pascal grafiky s NVLink. V jednej tretine veľkosti štandardnej dosky používanej dnes, kde bude dať silnú grafiku do niekoľkých kompaktných tvarových faktorov.
Rozhranie pamäte bude lepšie od stovky až tisíce bitov šírku: Nižšie na obrázku je vidieť, že NVIDIA kladie veľké Pascal rozvojové zameranie do pamäte sprevádzajúc grafiku, ako štruktúra pamäti/rozhranie a spôsob, akým táto pamäť je zjednotená s pamäťovou procesora. 3D pamäť bude až grafické rozhranie zo stoviek bitov na tisíce kúskov, zdôraznil Huang vo svojom programovom vyhlásení. Šírka pásma bude ťažiť z „veľkého skoku“, stačí sa pozrieť na nižšie uvedenom grafe vidieť, čo sa stane, vďaka tejto 3D pamäte a heterogénne vykonávanie.
Tiež zlepšiť rýchlosť prenosu dát vnútri vášho počítačového systému, NVIDIAa navrhuje NVLink chip-to-chip rozhranie nahradiť v súčasnosti populárnym PCI-e 3.0 štandardom a ponúknuť medzi piatimi a dvanásťkrát toľko výkonu.
Viac informácií o Pascal GPU, vrátane jeho inováciam, sľubuje počas budúceho odhalenia. Ako sme spomenuli na začiatku ešte budeme čakať dlhú dobu až uvidíme Pascal hardvér. Ten je naplánovaný na rok 2016.
Zdroj: Hexus