Domov Audio Recenzia: Niceboy Raze Neon

Recenzia: Niceboy Raze Neon

Otestovali sme malý a kompaktný reproduktor na cesty s RGB podsvietením.

Prenosný reproduktor Raze Neon zaujme na prvý pohľad netradičným dizajnom a tiež farebnými efektmi. Má malé rozmery, je vyrobený z plastu, napriek tomu má však kvalitnú konštrukciu. Horná časť má odnímateľnú krytku, pod ktorou je USB-C na nabíjanie, USB-A pre pripojenie USB kľúča, 3,5 mm audio jack konektor pre pripojenie linkového vstupu a microSDHC slot pre pamäťovú kartu. Na hornom paneli sú aj ovládacie prvky reproduktora – tlačidlo na nastavenie RGB farieb a ich zmenu (profilov), na spárovanie s druhým reproduktorom, zapnutie/vypnutie podsvietenia. Tiež aj na prepínanie piesní dopredu a dozadu a na samotné vypnutie. Tlačidlá na ovládanie hlasitosti sú na zadnej strane. Rozhodne poteší aj zvýšená odolnosť voči prachu aj vode podľa IPX6 čo znamená, že odolá šplechotu z bazéna aj daždivému počasiu.

Pri tomto modeli možno používať aj technológiu True Wireless, takže možno prepojiť dva rovnaké reproduktory medzi sebou a získať tak lepší (priestorový) zvuk. Rozhodne aj oceňujeme funkciu handsfree pre telefónne hovory vďaka integrovanému mikrofónu. Praktická je tiež funkcia powerbanky, stačí pripojiť smartfón cez USB kábel do USB-A priamo na reproduktore. Z technológii možno tiež spomenúť ešte Bluetooth 5.0. Batéria má výdrž 12 hodín na jedno nabitie. Prenosný reproduktor s meničmi 66 mm poskytuje výkon 15W. Farebné RGB podsvietenie s deviatimi režimami sa nachádza na prednej strane.

Na test kvality reprodukcie používame streamovaciu službu TIDAL HiFi s bezstratovou kvalitou zvuku. Hoci má reproduktor viac než dostatočnú úroveň hlasitosti, pre náročnejších audiofilov nie je produkt určený. Kvalita reprodukcie zvuku je vzhľadom k cene primeraná. Reproduktor je vhodný pre bežných používateľov, ktorí si chcú hudbu len pustiť a počúvať ako pozadie, a to aj pri nižšej kvalite audio vstupu. Vhod padne napríklad na počúvanie popri práci. Rozhodne ide o kvalitnejšie audio ako má väčšina notebookov a smartfónov vo svojom portfóliu. Ak teda používatelia chcú popri práci alebo len tak v pozadí počúvať hudbu, testovaný model má zmysel. Jeho cena je na úrovni 50 eur.

Zapožičal: Niceboy

Odpovedať