Domov Periférie Recenzia: Bose Videobar VB-S

Recenzia: Bose Videobar VB-S

Otestovali sme videokonferekčný systém, vhodný do menších miestností pre firemných zákazníkov. Jeho výhodou sú kompaktné rozmery a jednoduchá možnosť prenášania.

Videokonferencie prešli dlhú cestu. Keď sa táto technológia objavila prvýkrát, mala odlišnejší vzhľad v porovnaní s tým, čo možno nájsť dnes. Vtedy boli videokonferenčné systémy veľké a tiež najmä veľmi drahé. Latencia bola pravidelným problémom kvôli nedostatočnej šírke pásma, ale napriek mnohým problémom v prvopočiatkoch bolo jasné, že podniky túto technológiu chcú. Navyše, počas pandémie covid-19 sa videokonferencie rozšírili aj medzi malé podniky a jednotlivcov. I keď častokrát práve selfie fotoaparáty na smartfónoch alebo notebookoch hrali prím, no o ich kvalite možno častokrát pomlčať… Dnes sú už videosystémy iné, sú najmä dostupnejšie.

Firma Bose, známa v segmente audia (reproduktorov a slúchadiel) oznámila nový prenosný videokonferenčný systém „všetko v jednom“, ktorý má niekoľko funkcií so zameraním na kvalitu obrazu a zvuku. Možno ho ľahko pripojiť a používať. Na zadnej strane je napájací kábel a USB. Stačí ich pripojiť oba a používateľ je pripravený začať konferenciu. Z konektivity je k dispozícii Wi-Fi, Bluetooth a USB. Kvalita obrazu je prvotriedna. Je to dané najmä vďaka 4K snímaču s rozlíšením 3840×2160 px pri 30 fps, čo je štvornásobok voči štandardnému Full HD. Kamera má 5-násobný digitálny zoom a umožňuje nájsť a priblížiť hovoriaceho a dynamicky sledovať jeho pohyb, či skupinu osôb. Pozorovací uhol 115° horizontálne a 81° vertikálne poskytuje reproduktorom voľnosť pohybu po miestnosti.

K dispozícii sú dva režimy. Nastavenie „Autoframing“ udržiava všetkých účastníkov v obraze a je ideálne pre skupinové hovory. Režim „Follow-me“, ktorý je ideálnym riešením pre školenia alebo skupinové diskusie vedené jedným rečníkom, dokáže zaostriť, priblížiť a sledovať jednu osobu, aj keď sa pohybuje po miestnosti. Poteší aj posuvný kryt na zabezpečenie súkromia mimo videokonferencií. K dispozícii sú tiež štyri mikrofóny s potlačením šumu. Zaujímavosťou je funkcia „vylúčené zóny“, ktorá umožňuje vybrať oblasť v konferenčnej miestnosti, z ktorej sa má zvuk potlačiť. Ak teda z nejakej oblasti vychádza hluk, používateľ vyberie túto zónu a mikrofóny budú zvuk ignorovať. Mikrofóny sú navrhnuté tak, aby snímali zvuk do vzdialenosti štyroch metrov a zariadenie dokáže obslúžiť šesť osôb, limitom je miestnosť 3×3 metre.

Pokiaľ ide o kompatibilitu, podporované sú platformy Microsoft Teams, Google Meet, či Zoom, ktoré sú známe širokej mase najmä z obdobia pandémie a používali sa veľmi často. Vo výbave je infračervený diaľkový ovládač, používateľ môže zariadenie otáčať, nakláňať a približovať. K dispozícii je aj appka Bose Work, ktorá používateľovi umožní aj ďalšie nastavenia. Za nevýhodu považujeme vysoko nastavenú cenu, ktorá je na úrovni 929 eur. Vzhľadom na špičkovú kvalitu vyhotovenia, pôsobivý obraz a zvuk sa oplatí zvážiť tento videosystém.

Zapožičal: Bose