Domov Audio Recenzia: JBL Playlist

Recenzia: JBL Playlist

JBL prináša na trh novinku v podobe domáceho reproduktora Playlist, ktorý ponúka zaujímavý výkon, vzhľad i funkčnosť. Ako dopadol v našom teste?

Testovaný model je zaujímavý najmä tým, že má podporu pre Google Cast, ktorý je integrovaný do služieb ako sú YouTube, či Spotify. Rozdiel je v tom, že používateľ nie je limitovaný vzdialenosťou od reproduktora, stačí byť len pripojený na rovnakej Wi-Fi sieti. Používateľ môže vlastniť viac reproduktorov, ovládať ich z každého môže hrať iná hudba.

K reproduktoru možno pripojiť zariadenia prostredníctvom Bluetooth, alebo 3,5 mm audio jack konektora na zadnej strane. Z hornej strany je päť ovládacích tlačidiel, ktoré slúžia pre zapnutie a vypnutie zariadenia, aktivácia a párovanie Bluetooth či ovládania hlasitosti. Nechýba ani tlačidlo pre pozastavenie alebo preskočenie hudby. Pripojenie reproduktora do Wi-Fi je jednoduché, stačí nainštalovať aplikáciu Google Home, ktorá združuje všetky zariadenia s podporou Google Cast.

Aplikácia ihneď reproduktor vyhľadá a prevedie používateľa pripojením reproduktora do Wi-Fi siete. Používateľ následne môže priamo vo Wi-Fi routeri zistiť pridelenú IP adresu a pomocou nej sa pripojiť na webové rozhranie (podobne ako pri routeroch). Pokiaľ ide o nastavenie v rozhraní, možno nastaviť názov reproduktora a nastavenie ekvalizéra (resp. iba výšky a basy v škále od -14 do 14). Poteší tiež prítomnosť bass reflexu.

V konfigurácii možno nastaviť statickú IP adresu, taktiež je zobrazená aj sila signálu Wi-Fi. Hoci sme reproduktor väčšinou používali hneď vedľa Wi-Fi routeru v pásme 2,4 GHz, sila signálu je na úrovni 70%. Po premiestnení reproduktor zhruba tri metre od routeru (v rovnakej miestnosti), signál spadol na 52%, pričom vo vedľajšej miestnosti sme sa pohyboval na úrovni 30%. Podľa našich testov teda môžeme konštatovať, že reproduktor neoplýva dobrým príjmom Wi-Fi signálu.

Kvalita zvukového podania je veľmi dobrá. Výšky sú čisté a basový reflex na zadnej strane podáva čisté basy. Reproduktor sme testovali v interiéri, ale aj v exteriéri – napríklad na grill párty, kde aj na otvorenom priestranstve podáva veľmi dobrý výkon. Reproduktor je vhodný na všetky hudobné žánre, nezáleží pritom, či ide o rap, rock, alebo elektronickú hudbu. Oceňujeme, že aj po vypnutí reproduktor zostal pripojený k Wi-Fi a naďalej bol dostupný cez Google Cast. Ak sme opätovne spustili hudbu, reproduktor sa automaticky zobudil zo stand by a začal hudbu prehrávať.

JBL Playlist nás veľmi prekvapil. Úroveň hlasitosti je veľmi hlasná, pričom aj kvalita je vzhľadom k plastovej konštrukcii výborná – basy a výšky sú čisté a verné. Potešia aj menšie rozmery, vďaka čomu možno reproduktor ľahšie preniesť. Prepojenie s Google funguje spoľahlivo a ak sme chceli prehrávať hudbu tam, kde nie je dostupná Wi-Fi sieť, použili sme buď Bluetooth, alebo pripojenie cez 3,5 mm jack konektor. Cena je nastavená na 180 eur.

Rozmery: 316×147×131 mm
Hmotnosť: 1120 gramov
Frekvenčný rozsah: 60 – 20000 Hz