Domov Audio Recenzia: Creative Sound BlasterX Kratos S3

Recenzia: Creative Sound BlasterX Kratos S3

Svet reproduktorov sa rozrastá a mnoho výrobcov sa predbieha v kvalite, dizajne a výkone. Creative má vo svojom portfóliu zaujímavú zostavu 2.1, vhodnú k počítačom do domácnosti – model Sound BlasterX Kratos S3.

Reproduktory v zostave 2.1 ponúkajú vo všeobecnosti kvalitný zvuk. Celá sada je ladená v čiernej farbe a dizajnovo nevybočuje z bežných štandardov. Reprosústava sa skladá z dvoch satelitných reproduktorov a subwooferu. Subwoofer má zo zadnej strany reguláciu basov, zvukový menič je umiestnený zo spodnej strany, pričom zdvih nad podložkou zabezpečujú nožičky. Možno niektorí ocenia odkryté membrány, nám však vyhovuje, že výrobca stavil na satelity, ktoré ich mali zakryté.

Dva satelity sú čo sa týka konfigurácie rozdelené typicky na ľavý a pravý, rozmerovo sú dosť malé a ani na menšom stolíku nezaberajú veľa miesta. Subwoofer je rozmerovo väčší, svoje umiestnenie tak nájde napríklad pod stolom. Dĺžka kabeláže je prijateľná, v našom prípade to však stačilo tak-tak a väčší stôl znamená aj väčšie rozostupy v prípade, ak chce používateľ jeden satelit na ľavom konci stola a druhý na pravom konci.

Zboku je výstup pre analógové slúchadlá a tesne vedľa nich je situovaný tiež gombík pre ovládanie hlasitosti. Samotné reproduktory sa do počítača pripájajú tiež analógovo. Prítomnosť optického vstupu, či Bluetooth pripojenia chýba. Celá sada je spracovaná z dreva, čo jej dodáva viac luxusu v porovnaní s bežným plastom. Prekvapí celkový výkon až 92W, vďaka čomu sa výborne hodí k stolovým počítačom, notebookom, či konzolám. Pre perfektný zvuk je zostava vhodná nielen na hranie hier, ale aj na sledovanie filmov a počúvanie hudby.

Práve drevené prevedenie robí zvuk plnším, lepším a prirodzenejším. Pre dosiahnutie tých najhlbších tónov má subwoofer trubicovú konštrukciu a smeruje dole naspodok skrine, v ktorej je osadený. Prekvapiť dokážu aj satelity slúžiace na reprodukciu zvuku na stredných a vysokých úrovniach. Hoci už po vybalení majú testované reproduktory skvelý zvuk, možno ich prispôsobiť v softvéri Sound BlasterX Acoustic Engine Lite.

Ako hodnotíme Sound BlasterX Kratos S3? Podľa nás ide rozhodne o zaujímavú 2.1 zostavu, ktorá s cenou okolo 65 eur ponúka veľmi dobrý zvuk, spracovanie a možnosti. Azda jedinú výčitku máme ku konektivite, ktorá je slabšia. Hľadáte teda cenovo dostupné a kvalitné reproduktory do 100 eur? Zrejme ste ich už našli.

Rozmery subwoofera: 227×170×227 mm
Rozmery satelitov: 158×95×102 mm
Hmotnosť subwoofera: 2400 gramov