Domov Audio Recenzia: Arctic P533 Racing

Recenzia: Arctic P533 Racing

Audio príslušenstvo je v kurze, pričom teraz sme si za cieľ vybrali herné slúchadlá z dielne spoločnosti Arctic – model P533 Racing. Slúchadlá ponúkajú veľké 40 mm meniče, ale tiež veľmi zaujímavý dizajn.

Slúchadlá prišli zabalené v krabičke a tiež pevnom plastovom puzdre na prenášanie. Náušníky sú príjemne a presne tvarované, netlačia ani pri dlhšom nosení a je radosť cez ne počúvať akúkoľvek hudbu. Slúchadlá sú síce ťažšie, ale môže za to kvalitné kovové spracovanie, aj vďaka čomu sa veľmi dobre nosia. Na hlavu sadnú presne, dajú sa aj vysunúť a prispôsobiť pre rôzne veľkosti hlavy. Ocenili by sme však možnosť odpojiteľného mikrofónu a tiež aj káblu do slúchadiel.

Páči sa nám najmä komfort nosenia slúchadiel na hlave, vďaka čomu sú zaujímavou voľbou počas dlhodobého počúvania. Prítlak slúchadiel je ideálny. Kvalita zvukového prejavu je veľmi dobrá, nezaznamenali sme žiadne väčšie problémy. Zvuk je vyrovnaný, pričom aj basy sú primerane nastavené a azda jedinú vec, čo sme si všimli, sú slabšie výšky v určitých štýloch hudby.

Slúchadlá zvládajú vykreslenie zvuku vo frekvenčnom rozsahu 20 – 20000 Hz pri citlivosti 95 dB, pričom ich impedancia je 16Ω. Je známe, že hráči používajú pri komunikácií v hrách mikrofón. Jeho kvalita a prenos zvuku je tiež v poriadku a pri testovaní sme nenarazili na žiadny problém. Dĺžka káblu je dostatočná, azda len spoločný 3,5 mm audio jack (kombinácia slúchadlá a mikrofón) nemusí byť vždy ideálny.

Pre koho sú Arctic P533 Racing určené? Zameranie je jasné, sú to hráči počítačových hier, avšak slúchadlá prídu vhod aj na sledovanie filmov či seriálov. Pri počúvaní hudby síce v niektorých žánroch hudby chýbajú vyššie tóny, ale pri väčšine mainstreamových žánrov je podanie zvuku úplne postčujúce. Páči sa nám konštrukcia a dizajn spolu s praktickým puzdrom, ktoré slúchadlá chráni počas cestovania. Slúchadlá sú v predaji za cenu okolo 60 eur a považujeme ich za rozumný základ pre zákazníkov hľadajúcich výhodný pomer cena/kvalita.

Frekvenčný rozsah: 20 – 20 000 Hz
Impedancia: 16 Ω
Konektivita: 3,5 mm audio jack