Online doručovanie jedál kuriérom na adresu sa postupom času stáva štandardom a na našom trhu existuje viacero možností ako využiť takýto servis. Predstavíme si nami testovanú službu Menuland.sk, ktorá pôsobí v Bratislave.
Hlavné zameranie tejto internetovej platformy je na bratislavskú časť Ružinov, kde samotná služba začínala (kedysi ešte ako menuruzinov.sk). Neskôr rozvoz rozšírila aj o naše najväčšie sídlisko – Petržalku, a tiež o Staré a Nové mesto. Otestovali sme samotný princíp objednania jedál, ich doručovanie, ako aj chuť. Nie je tajomstvom, že počas terajšej korone od roku 2020 sa výhody online dodávok potravín, zlepšili a zároveň umožnili prevádzkovateľom fungovať a udržať prevádzku aj počas lockdownov, či iných obmedzení. A hoci sa tento spôsob objednávania jedál javí ako veľmi dobrý, môže mať aj nevýhody. Pripomeňme, že okrem rozvozu ponúka Menuland.sk aj predaj cez okienko a tiež cez tzv. „Drive-in“ tak, aby zákazníci mohli prísť s autom priamo k okienku po čerstvo uvarený a zabalený obed.
Hoci online objednávka jedál poskytuje nové pracovné príležitosti a možnosti predaja, je často kritizovaná za vysoké provízie, ktoré účtuje prevádzkovateľ reštauráciám za sprostredkovanie predaja ich produktov. To v prípade nami testovaného riešenia od Menuland.sk neplatí, keďže kuchyňa, personál starajúci sa o celý chod, ako aj kuriéri, ktorý dopravujú jedlá, sú pod jednou strechou a spoločnosťou. Ide tak o zaujímavé „all-in-one“ riešenie. Okrem klasickej dopravy má spoločnosť aj reštauráciu, kde si zákazník môže sadnúť, objednať a skonzumovať jedlo za bežných podmienok. Keď prišli prvé obmedzenia, spoločnosť venovala rozvozu jedál už päť rokov, takže mohla zúročiť svoje dovtedajšie skúsenosti. V čase korony začali objednávky výrazne pribúdať a noví zákazníci objavovali menej tradičné donášky jedla objednané online.
Mapa dostupnosti služby Menuland.sk
Koncept Menuland.sk je postavený na kombinovaní viacerých chutí. To znamená, že je na výber jedlo pre širšiu skupinu ľudí. Varenie a donáška jedla je iba v pracovných dňoch, pričom na každý deň sú na výber štyri jedlá (bežné menu) a osem jedál z týždennej ponuky. K hlavnému jedlu možno objednať polievku, na výber sú dve, z toho jedna sa vždy obmieňa (slepačia polievka ako klasika je ako „stálica“). Tie dopĺňajú štyri druhy šalátu a taktiež možnosť zvoliť si spomedzi štyroch dezertov. V porovnaní s inými riešeniami (ktoré ponúkajú online objednávky a dovoz priamo z rôznych reštaurácií) je to trocha nevýhoda v menšom výbere jedál, ale zrejme si každý vyberie. Sú situácie, kedy by sme ocenili služby aj cez víkend, či sviatky, ale koncept Menuland.sk cieli skôr na pracujúcich ľudí v čase pracovných dní, keď je po varenom jedle väčší dopyt.
V dennom menu sú spravidla prvé dva obedy s mäsom (s rôznymi prílohami) doplnená o jedlo pre vegetariánov (zelenina a cestoviny) a tiež vietnamské či thajské jedlá. Týždenná ponuka sa obmieňa raz za týždeň a dopĺňa ponuku jedál s mäsom a prílohami. Ku jedlám možno objednať dezerty, šaláty a kombinovať si tak pestrú skladbu jedla. Páči sa nám, že spoločnosť pri denných menu ponúka na webe aj fotky jednotlivých jedál spolu s prílohami tak, ako ich kuriér doručuje. Nerozhodným tak pomôže zorientovať sa a vybrať si čo najviac vyhovujúce jedlo. A pokiaľ ide o spôsob objednania, sú tu dve možnosti: online objednávka cez web, kde si používateľ „vykliká“ všetko čo chce a v košíku za jedlo zaplatí vopred, alebo nastaví možnosť platby hotovosťou, či karty (priamo kuriérovi pri prebratí jedla), alebo zavolá na telefonickú linku Menuland.sk, kde si jedlo objedná telefonicky.
Jedlo objednané do 9:30 je doručované kuriérom spoločnosti bez poplatku, neskoršie objednanie je spoplatnené sumou 1,50 eura (pri objednaní nad 15 eur zadarmo). Už samotné doručovanie jedál je spravidla od 10:30h, kedy začína rozvoz, prípadne ak sa používateľ rozhodne objednať si jedlo neskôr, je donáška jedla doručovaná asi do 50 minút od objednania a potvrdenia objednávky. Z nášho testovania služby máme veľmi dobrý pocit, keďže samotné jedlo je veľmi chutné, vkusne zabalené v obaloch a doručované v recyklovateľných papierových taškách s logami spoločnosti. V prípade, ak by mal zákazník akýkoľvek problém s jedlom, stačí to nahlásiť na infolinku, či email a obratom sa daný problém snaží poskytovateľ riešiť.
E-shop menuland.sk, cez ktorý možno objednávať jedlo
Hoci Menuland.sk neponúka niektoré možnosti a výhody konkurenčných platforiem, jeho silnou stránkou je, že má všetko „pod jednou strechou“ – od objednávky, varenia jedla, sprocesovania až po samotné doručenie všetko prebieha v rámci jedného poskytovateľa. V prípade problémov sa tieto ľahšie riešia. Síce je tu obmedzený výber jedál, ale vďaka rôznym druhom si snáď väčšina používateľov vyberie. Taktiež cenová hladina je nastavená vcelku rozumne. Ako lokálnu službu ju hodnotíme veľmi dobre.