Operátori v posledných dňoch evidujú zvýšený nárast podvodných volaní v anglickom jazyku, tzv. spoofingu.
Cieľom je vylákať od obete peniaze alebo osobné, prípadne bankové údaje. Operátori zákazníkom mobilných služieb odporúčajú na takéto volania nereagovať. Poskytovatelia evidujú v posledných dňoch desiatky zákazníckych podnetov, ktoré sa týkajú nového typu podvodných volaní tzv. spoofingu. Sú to falošné volania s ukradnutou identitou skutočných čísel. Volania sú v anglickom jazyku a sú realizované cez internetové služby, ktoré sa však v mobile príjemcu zobrazia pod štandardným slovenským číslom. Tieto čísla sú vyberané náhodne automatom a nemajú nič spoločné s touto podvodnou aktivitou. Spätný hovor na takéto číslo znamená, že zákazník sa dovolá inému zákazníkovi, ktorý o danej aktivite nemá žiadnu vedomosť.
Cieľom týchto volaní je, s využitím rôznych zastrašovacích techník, prinútiť obeť zaplatiť určitú sumu alebo získať osobné, prípadne bankové údaje. Preto odporúčame takýto hovor okamžite ukončiť a nereagovať naň. Rovnako odporúčame aby každý zvážili spätné volania na zmeškané neznáme čísla a vyhol sa tak nedorozumeniu s ostatnými zákazníkmi. Všetci poskytovatelia sa v týchto dňoch intenzívne venuje riešeniu ako takýmto volaniam predchádzať. Rovnako ako pri iných typoch podvodných aktivít je však najúčinnejším nástrojom práve informovanosť zákazníkov.