Držiteľ licencovanej značky Nokia – HMD – neplánuje nové zariadenia pod touto značkou.
HMD si licencoval a vyrobil viacero smartfónov, ale aj klasických telefónov, s týmto označením. Tento krok neušiel kritike, softvér v telefónoch nebol úplne dotiahnutý, mal začiatočnícke chyby a s pôvodnou Nokiou nemal veľmi veľa spoločného, čo niektorí označili za poškodenie legendárnej značky. Telefóny s nápisom Nokia sa taktiež predávajú s príplatkom, čo mnohí fanúšikovia originálnej firmy označujú za priživovanie sa na minulosti a vlne nostalgii.
HMD vyrába aj zariadenia pod vlastnou značkou a označenie Nokia má licencované do roku 2026. Či licenciu predĺži nevedno, niečo by však mohol naznačiť posledný krok spoločnosti. V Európe z oficiálnych stránok pre daný trh zmizli všetky smartfóny Nokia z ponuky. Tie sú však stále dostupné v regiónoch ako Ázia, Afrika a stredný východ, a taktiež aj v Austrálii a Novom Zélande. Situácia je odlišná pre klasické tlačidlové mobily, ktoré sú stále na webe.
Dôvodom môže byť to, že smartfóny Nokia sa veľmi neosvedčili a boli v podstate len „ďalšie lacné Androidy“ a spoločnosť ich už len dopredáva na niektorých trhoch a plánuje iné modely pod vlastnou značkou, ale klasické, tzv. feature phones, kde sa nepredpokladá komplikované ovládanie a hromada funkcií, sa vedeli uživiť vďaka prítomnosti označenia Nokia.
Klasické tlačidlové telefóny, ako napríklad od značky Alligator, trpia vizuálnymi dizajnovými nedostatkami a vyzerajú príliš zastarane, prípadne ako jednoduché telefóny pre seniorov, a HMD zrejme cieli na mladých záujemcov o klasické telefóny. Súčasné Nokie sú dizajnovo najpodarenejšie tlačidlové telefóny a model Nokia 235 4G (2024) v tmavom prevedení vyzerá naozaj reprezentatívne. Problémom je samozrejme nedotiahnutý softvér a lacné prevedenie.
Otestovali sme Nokiu 3210 4G (2024) a zrejme je to najpodrobnejšia recenzia na internete. Originálna firma z Fínska samozrejme naďalej existuje, je veľkým hráčom v sieťovej infraštruktúre a jeden z najväčších držiteľov patentov, čo spôsobilo súdne spory so zvučnými menami ako Apple a Samsung ohľadom ich porušovania. Jej mobilná divízia, ktorá ju celosvetovo preslávila, je však dnes už mŕtva a vlna nostalgie za časmi telefónov, ktoré sa už nevrátia, nebudú dostatočným dôvodom aby sa značka vrátila.