Existujú dva hlavné spôsoby, ako získať návštevnosť webu. Môže to byť optimalizácia pre vyhľadávače pomocou SEO, ako aj spustenie kampane kontextovej reklamy PPC – pay-per-click.
Každý zo spôsobov má svoje výhody a nevýhody a majitelia komerčných projektov nie vždy pochopia, aký je medzi nimi rozdiel a čo tieto rozdiely znamenajú pre ich špecifické a konkrétne podnikanie. Podstatou zostáva, že čím viac zákazníkov dostanete, tým viac zarobíte. Takže, obmedzovať sa v tomto ohľade je jednoducho nelogické. Pozrime sa teda, aké sú vlastnosti PPC reklamy a jej výhod použitia.
Výhody a nevýhody kontextovej reklamy
Model obľúbenej PPC reklamy vám umožňuje vytvárať tematické reklamy s odkazom na konkrétne kľúčové slová. Keď používateľ zadá niektoré z týchto kľúčových slov do vyhľadávacieho panela, spolu s výsledkami dopytu mu budú zobrazené relevantné reklamy inzerenta.
Ak si používateľ potom klikne na takúto reklamu, vlastník konkrétnej firmy bude účtovať za vykonané kliknutie. Pri každom vyhľadávacom dopyte sa stanovuje určitá cena na základe konkurencie medzi inzerentmi. Preto bude na prvom mieste reklama od inzerenta, ktorý nastavil najvyššiu cenu za kliknutie. Suma, ktorú zaplatíte, bude závisieť aj od popularity kľúčového slova a koľko konkurentov je ochotných zaplatiť.
Výhody kontextovej reklamy sa dajú v jednoduchosti definovať aj takto:
- získate rýchlu návštevnosť, musíte si ale správne nastaviť kampaň a druhý deň čakať na konverzie;
- získate plnú kontrolu nad reklamami a možnosťami jej rýchlych zmien;
- nemusíte sa obávať aktualizácie algoritmov vyhľadávačov;
- máte lepšiu možnosť zacielenia geografickými faktormi, časom a ďalšími parametrami;
- môžete si tu nastaviť pevný denný rozpočet, po ktorom sa reklamy zastavia.
Ani toto ale nie je práca pre laikov, ktorí sa tomu moc nerozumejú a nemajú na to jednoducho čas, preto by ste mali nechať tieto profesionálne služby v rukách špičkovej reklamnej agentúry, ktorá má v tomto smere už dlhodobú prax a samozrejme aj výsledky.
Iste že, aj tu sa môžete stretnúť s komplikáciami, ktoré by dosahovanie cieľov mohli spomaliť, ale vždy je to len o správnom nastavení a zacielení. Potom budete potrebovať určité investície, čas a samozrejme pevnú vieru, že po kliknutí si niekto aj váš produkt kúpi. Preto by ste nemali zabudnúť ani na dobrý obsah, ktorým ho spropagujete.