Doplnok pre viaceré prehliadače – AdBlock, ktorý je populárny už dlhodobo má okrem zoznamu blokovaných aj „Whitelist“, teda zoznam povolených reklám. Táto funkcia funguje v aplikácii od roku 2011. Ten možno nastaviť používateľsky, možno sa ale do neho dostať aj zaplatením sumy tvorcom Adblock. Pre veľké firmy to robí až 30% zo zobrazenej reklamy.
Adblock Plus si počas existencie získal obrovskú popularitu, mesačne ho využíva vyše 50 miliónov používateľov a celkovo sa počty stiahnutí vyšplhalo až na 300 miliónov. Za posledný rok počet aktívnych používateľov blokujúcich reklamy vzrástol o 70% na 144 miliónov.
Od roku 2011 pribudla možnosť povoľovať málo obťažujúce reklamy, prípadne reklamy na niektorých weboch podľa priania používateľa. Do whitelistu sa ale dá dostať aj inak. Ak reklamy spĺňajú požiadavky Adblock (nie sú príliš obťažujúce podľa stanovených pravidiel), môžu byť pridané do aplikácie priamo tvorcovia Adblock.
Toto je zdarma pre menšie weby, ale giganti ako Google, Microsoft, Amazon a ďalší už musí platiť. Hoci sa o tom vedelo, suma nebola známa. Hoci ani teraz nie sú známe presné čísla, mali by spoločnosti podľa týchto správ odvádzať 30% zisku z týchto reklám Adblocku, čo je jeho hlavný príjem.
Zdroj: Financial Times
Používam! Kto by to teraz nepoužíval? 😀