DirectX 12, ďalšia verzie grafického programovacieho rozhraniaho spoločnosti Microsoft, bola odhalená vo štvrtok počas Game Developers Conference. Na rozdiel od predchádzajúcich verzií, ktoré si vyžiadali nový hardvér, DX12 bude fungovať na existujúcich počítačov, smartfónov a dokonca aj Xbox One. AMD, Intel, NVIDIA a Qualcomm sa vyjadrili, že nové API pobeží na ich aktuálnych čipoch.
To, čo ešte nevedia, však, je, či Dx12 bude pracovať na Windows 7. Ak nie, tak Microsoft donúti viac ľudí na inováciu na systém Windows 8.x, alebo možno aj ďalšie hlavné OS v závislosti na tom, kedy príde. Medzi nové rozhrania API bude bezpochyby vyšší výkon, ako veľké zlepšenie môžeme očakávať ešte nie je známe. Ako Verge pripomína, Microsoft ukázal, ako by API mohlo znížiť čas, ktorý jednojadrový procesor strávi na úlohy na polovicu. Taktiež sa hovorí o výraznom navýšení Draw Calls, načom je postavený Mantle.
Dokonca sa DX12 na Mantle veľmi podobá. A čo viac, spoločnosť Microsoft tiež tvrdí, že môže znížiť spotrebu energie GPU v chytrých telefónov. Microsoft uviedol, že preview bude k dispozícii v tomto roku, niekedy nakonci, a prvé hry na báze Dx12 budú až v lete 2015.
Zdroj: Techspot