Domov Audio Recenzia: AKG Y50BT

Recenzia: AKG Y50BT

Záujemcovia, ktorí sú milovníci kvalitnej hudby na cestách bez obmedzení a chcú kvalitné audio iste zaradia medzi kandidátov aj bezdrôtové slúchadlá AKG Y50BT, ktoré ponúknu špičkové podanie zvuku a to v kompaktnom balení prispôsobeného na cestovanie.

AKG Y50BT 01

Obsah balenia disponuje tým najnutnejším, čo sa k takýmto slúchadlám môže hodiť. Okrem slúchadiel samotných je tu aj 1,2 metra dlhý audio jack kábel pre pripojenie cez kábel, microUSB-USB kábel pre nabíjanie a praktický príjemné čierne cestovné ochranné vrecúško s logom AKG. Slúchadlá sa dajú jednoducho zložiť, sú pomerne ľahké, pružné a napriek tomu pevne držia na hlave a ani pri dlhšom počúvaní z nich nebolí hlava.

AKG Y50BT 02 AKG Y50BT 03

Kovový most má zospodu koženkové polstrovanie a ponúka možnosť nastaviteľnej dĺžky jednotlivých náušníkov. Tu máme výčitku k použitému hliníku, pretože už po 14 dňoch testovania sa na ňom začali objavovať škrabance. Na pravom náušníku sa nachádzajú tlačidlá pre ovládanie hudby či prijatie hovoru, reguláciu hlasitosti, konektor pre káblové pripojenie, tlačidlo pre zapnutie/vypnutie slúchadiel, informačná LED dióda párovanie/vybitia batérie/pripojeného zariadenia. Na ľavom sa nachádza už iba microUSB konektor pre nabíjanie slúchadiel a indikačná LED dióda nabíjania.

AKG Y50BT 04 AKG Y50BT 05

Párovanie cez Bluetooth je okamžité a pripojené môže byť iba jedno zariadenie v rovnakú chvíľu. Nemali sme problém s notebookom s Windows 10 alebo Nexusom 6 s Android Marshmallow. Batéria má výdrž okolo 20 hodín, avšak záleží na hlasitosti prehrávania, keďže slúchadlá môžu na maximálnej hlasitosti hrať až neuveriteľne nahlas. V prípade, ak používateľovi nestačí výdrž  batérie, tak je možné slúchadlá používať v pasívnom móde s pripojeným káblom.

AKG Y50BT 06 AKG Y50BT 07

Poteší tiež aj to, že ani pri vyšších hlasitostiach nedochádza k skresleniu zvuku. Zvukové podanie je brilantné – slúchadlá v spojení s kvalitným záznamom vo FLACu hrajú vynikajúco a to bez akéhokoľvek nastavovania ekvalizéra. Slúchadlá sú ideálne pre počúvanie rapu či rocku, avšak milovníci metalu si asi budú musieť v ekvalizéri pridať viac basov. Potenciál basov je obrovský a produkt zvláda aj tie najťažšie požiadavky. Podanie výšok a čistota zvuku je excelentná a používateľ by ani nepovedal, že takto môžu hrať cestovné bezdrôtové slúchadlá. Používateľom, ktorí denne cestujú a nechcú ostať ani minútu bez hudby vo vysokej kvalite model AKG Y50BT odporúčame, je to správna voľba. Odporúčaná cena výrobcu je 159 eur.

Meniče: 40 mm
Použité materiály: koža, kov, plast
Frekvenčný rozsah: 20 – 20 000 Hz