Spoločnosti AT&T a Verizon odkúpili väčšinu frekvenčného spektra v pásme C, ktoré bolo pridelené na využívanie 5G.
Obaja operátori sa však dohodli na vytvorení dočasných nárazníkových zón okolo 50 letísk po tom, ako FAA (Federálny letecký úrad) varoval pred bezpečnostnými problémami s mnohými veľkými lietadlami. Problém spočíva v tom, že tieto lietadlá používajú radarové výškomery, ktoré pracujú na frekvencii blízkej pásmu C a BTS stanice 5G sieť by mohli spôsobovať rušenie. To by malo za následok nepresné údaje o výške lietadla, na ktoré sa piloti spoliehajú pri pristávaní za zníženej viditeľnosti. Mnohé letecké spoločnosti už zvažovali, že preventívne zrušia niektoré lety, v liste FAA upozornili, že až 1100 letov so 100-tisíc cestujúcimi je ohrozených zrušením, presmerovaním alebo meškaním. Niektorí dopravcovia, ako napríklad Emirates, zrušili lety do určitých miest. V súvislosti so zavedením 5G v pásme C boli v okolí amerických letísk vytvorené dočasné nárazníkové zóny.
Letecké spoločnosti žiadajú americké ministerstvo dopravy, aby okolo vzletových a pristávacích dráh vytvorilo nárazníkové pásmo s dĺžkou 3,2 km, v ktorom sa nenachádzajú mobilné veže v pásme C. V opačnom prípade by zaviedli obmedzenia letov, a to aj za dobrých poveternostných podmienok, keď viditeľnosť nie je ovplyvnená. FAA plánovala obmedziť pristávanie len v čase zhoršenej viditeľnosti. Spoločnosti AT&T a Verizon argumentovali tým, že 5G v pásme C už funguje vo viac ako 40 krajinách a neboli zaznamenané žiadne problémy s rušením zo strany lietadiel. Dvakrát tiež odložili zavedenie služieb C-Band 5G, pričom spolupracovali s FAA a leteckou spoločnosťou na nájdení riešenia.
Dopravcovia neodložili zavedenie tretíkrát a povolili nové veže. Aby však nedošlo k narušeniu letových služieb, dopravcovia sa dohodli, že nebudú používať pásmo C v blízkosti niektorých amerických letísk, a hľadajú spôsoby, ako minimalizovať riziko rušenia výškových zariadení. Nie je jasné, ako dlho to bude trvať alebo ako dlho zostanú mobilné veže v pásme C v blízkosti letísk neaktívne. Ako AT&T upozorňuje vo svojom vyhlásení, FAA a letecký priemysel ako celok mali dva roky na to, aby sa na toto spustenie pripravili.