Slováci tento rok plánujú v priemere jeden výlet počas letnej dovolenky.
Z prieskumu vyplýva, že 49% z nich pôjde do zahraničia, 35% bude cestovať po Slovensku a 44% strávi letnú dovolenku doma. Letná sezóna sa ale odráža aj v nákupných trendoch. Ženy počas letnej dovolenky najviac nakupujú kozmetiku, letnú obuv a oblečenie, muži na druhej strane preferujú športové vybavenie. Letná cestovateľská sezóna je v plnom prúde a viac ako 70% Slovákov plánuje aspoň nejakú dovolenku.
Napriek rastúcim cenám ubytovania a leteniek či cestovných lístkov až 57% z nich nemení svoje dovolenkové zvyklosti, len 16% Slovákov cestuje do zahraničia viac ako predtým, a 10% preferuje cestovanie po Slovensku. Slováci si počas leta obľúbili turistiku, umenie a kultúru či zážitkové degustácie. Väčšina Slovákov (72%) spája svoje plány s návštevou konkrétnej destinácie.
Až 40% cestuje za účelom ochutnávky miestnych jedál a špecialít, pričom niektorí cestujú aj za účelom ochutnávky alkoholu (13%). Viac ako polovica Slovákov (58%) má však v obľube aj turistiku, keďže sa vydáva výlety v prírode. Pokiaľ ide o akčnú dovolenku, zďaleka najväčší podiel ľudí (51%) obľubuje prechádzky a turistiku, pričom 15% z nich ju chce stráviť na sedle bicykla.
Pätina (20%) opýtaných si spája dovolenku s pobytom pri vode a vodnými športami. Vyše polovica Slovákov (56%) si obľúbila výlety aj za kultúrou, a to konkrétne návštevami múzeí či kultúrnych pamiatok. Podľa údajov sa s letnou cestovateľskou sezónou mení aj charakter nákupov Slovákov. Od júna do septembra prispôsobujú svoje nákupy sezónnym aktivitám, najčastejšie nakupujú kozmetiku (51%), plavky (44%) alebo letnú obuv (45%).
Počas leta sú krémy s ochranným faktorom SPF „must“ pre každého bez ohľadu na pohlavie. Až 45% z nich odôvodňuje absenciu SPF vo svojej každodennej rutine tým, že ho nepotrebuje, zatiaľ čo 32% tvrdí, že ho nechce používať vôbec. Využívanie SPF krémov u nás nie je novinka, až 55% uvádza, že využíva tento typ krému už niekoľko rokov. Okrem kozmetiky však Slováci počas letných online nákupov siahajú aj po športovom vybavení.
14% z nich si počas sezóny kupuje trekingovú obuv, 12% cyklistické vybavenie a zodpovední cestovatelia investujú aj do turistických sprievodcov či lekárničiek. Nechýba ani spomínaný nákup plaviek (44%) či slnečných okuliarov (36%) – tie sú obľúbenejšie u žien ako u mužov. Okrem toho chcú byť Slováci zjavne dobre vybavení na pobyt na chate, chalupe alebo v stane, pričom 30% z nich kupuje repelenty proti kliešťom a komárom.