V diskusiách o tom, ako by mala vyzerať internetová stránka, sa často objavuje názor, že dizajn webu zaujíma iba jeho majiteľa a grafického dizajnéra, ktorý ho robil, lebo obsah je to, na čom skutočne záleží. Áno, obsah je/mal by byť vždy pred formou, ale s tým, že dizajn nikoho nezaujíma, sa nedá súhlasiť.
Veľa ľudí má estetické cítenie a keď dnes kliknú na stránku, ktorá vyzerá ako z roku 2000, na tvári sa im objaví výraz ako keby zjedli tri kilá citrónov. Ak chcete vybudovať úspešnú stránku, spojte formu s obsahom.
Ako by mal vyzerať dizajn
Každý marketér povie, že na prvom dojme záleží. Ten často rozhoduje o tom, či si potencionálny zákazník vyberie vás alebo vašu konkurenciu. Ak chcete návštevníkom svojej stránky priniesť trendy, mali by ste mať dlhú scrollovaciu stránku, na ktorej návštevník nájde všetko bez toho, aby sa musel niekam prekliknúť.
Minimalizmus, veľké fotografie, infografiky a žiadne textové tapety. Takto v skratke by mala vyzerať stránka, ktorá dokáže urobiť dobrý dojem. Nebojte sa personalizovať – miesto toho, aby ste platili stovky eur nejakej fotobanke, zaplaťte fotografovi, ktorý vám nafotí originálne fotky. Je to detail, na ktorom záleží.
Čo sa považuje za kvalitný obsah
Obsah je kráľ, kvalitný obsah je dôležitý, bez obsahu ani na krok. Toto ste čítali v každom článku o SEO, aktuálnej tvorbe eshopov či webstránok alebo o internetovom marketingu. Samozrejme, obsah je dôležitý, ale iba ten kvalitný. Keďže o tejto rade vie každý internetový podnikateľ, tak na stránkach často nájdete obsah, ktorý nikdy nemal uzrieť svetlo sveta. V prvom rade by mal byť obsah zadarmo, aj keď vás bude stáť stovky eur.
Prečo? Lebo pravidlo reciprocity – to hovorí o tom, že keď niekomu dáte niečo zadarmo, bude sa vám to chcieť čo najskôr oplatiť. Napríklad tým, že si od vás kúpi tovar. Okrem toho to musí byť jedinečný obsah, ktorý ma reálnu pridanú hodnotu. Predávate plávajúce podlahy?
Natočte pre návštevníkov videonávod ako na pokládku podlahy. Alebo ako vybrúsiť parkety. Kvalitný obsah môže byť video, článok, fotky či audio. Čokoľvek. Dôležité je, aby to s človekom niečo urobilo – pobavilo ho to, naučilo ho niečo nové, dalo mu odpoveď na otázku alebo to v ňom vyvolalo emócie.
Na čo si dať pozor
Či už ide o eshop alebo webstránku, návštevník by sa tu nemal stratiť, takže si na pomoc zavolajte aj skúseného user experience dizajnéra, ktorý navrhne, kde umiestniť políčko „hľadať“, kde bude podkategória „kontakt“ a navrhne celé rozmiestnenie stránky.
Ďalej by ste nemali trápiť ľudí malým textom – ak rozmýšľate, či dať väčší font, odpoveď je „áno“. Dnes sa veľmi cení, keď predstavíte firmu a aj vašich zamestnancov – fotka + pár viet o každom z nich – prehĺbi to dôveru medzi vami a návštevníkom. Ak si na toto dáte pozor, stránka bude super, takže nezabudnite – kombinácia formy a obsahu.