Domov Počítače Recenzia: Seagate IronWolf 8TB

Recenzia: Seagate IronWolf 8TB

Zdielať

Pevné disky zo série IronWolf sú ideálnym riešením pre NAS servery a to vďaka tomu, že sú stavané na nepretržitú záťaž, ktorú vyžadujú tieto dátové úložiská. Sú pritom k dispozícii vo viacerých kapacitách – 1TB, 2TB, 3TB, 4TB, 6TB, 8TB a 10TB. My sme testovali rovno tri disky IronWolf 8TB.

Podobne ako ostatné disky od Seagate, aj IronWolf sú zbalené do antistatickej fólie, ktorá je v malom plastovom pevnejšom kryte. Pri prenose sa tak používateľ nemusí obávať poškodenia. Disky majú formát 3,5“ s rozhraním SATA III, 7200 otáčok za minútu a 256MB vyrovnávaciu pamäť. Modely sú kompatibilné s rôznymi NAS servermi – či už ide o Sylology, alebo QNAP. Používatelia, ktorí majú Synology, môžu využiť Seagate IronWolf (IHM). Čo ponúkne?

IHM je systém správy disku, ktorý zlepšuje spoľahlivosť NASka spolu s integrovaným softvérom na analýzu a obnovu. Zameriava sa na tri kľúčové možnosti – prevencia, intervencia a obnova. Prevencia znamená, že IHM sleduje používateľské prostredie a odporúča preventívne opatrenia, ktoré umožnia lepšie fungovanie s NASkom, zvyšuje výkonnosť a dlhú životnosť tým, že navrhuje optimálne pracovné zaťaženie a vylepšenia životného prostredia. Medzi sledované parametre patrí teplota, otrasy a vibrácie.

Intervencia poskytuje rýchlejší zásah monitorovaním stoviek parametrov disku, aby odporučili včas používateľovi zálohovanie pred katastrofickými udalosťami straty dát na disku (napríklad aby nedošlo k poškodeniu diskov a strate všetkých dát na ňom). IHM následne odporúča, ak sú potrebné ďalšie diagnostiky a zálohovanie. Ak sa disk poškodí, IHM odporučí používateľovi službu Seagate Rescue. Pri katastrofe (ako je poškodenie disku) má spoločnosť v oblasti obnovy dát 90% mieru návratnosti.

Zatiaľ čo nami testované disky IronWolf majú túto službu doplnkovú (a platí sa za ňu navyše), tak vyššia rada IronWolf Pro ju má v cene dva roky bezplatne. Oceňujeme však rýchlu výmenu diskov. Prišli k nám tri disky na test a jeden z nich bol vadný. Cez internetovú stránku výrobcu sme vyplnili reklamačný formulár, vadný disk sme poslali do pobočky vo Viedni (najbližšia možná) a za pár dní sme obdržali vymenený disk. Po rozbalení sme však ostali prekvapení – IronWolf 8TB nám vymenili za IronWolf Pro 8TB (čo je vyššia séria).

Disky sme testovali v NAS serveri QNAP TS-328, na ktorý recenziu pripravujeme. Ide o lacné low-endové zariadenie do domácnosti. Toto zariadenie ponúka iba 2GB RAM a celoplastové spracovanie. Často sme počas prevádzky počuli hluk z týchto diskov, preto predpokladáme, že ide o slabé odhlučnenie NAS serveru. Pokiaľ ide o rýchlosť diskov, tá sa pohybuje na úrovni 250 MB/s pri čítaní a zápise. V prípade spojenia do RAIDu tak môže rýchlosť narásť.

Hmotnosť disku je 780 gramov, čo je rovnako ako v prípade Seagate Barracuda Pro 2TB. Rovnaké sú aj rozmery disku – 102×147×20 mm (Š×H×V). Maximálna spotreba je 9W, typická 7,2W a pohotovostná stand-by 0,8W. Nepoteší však cena, ktorá je 250 eur. Hoci sme v recenzii spomenuli, že disky sú vhodné najmä pre NAS servery (24/7 prevádzka), svoje využitie môžu nájsť tiež aj v stolových počítačoch pre náročných používateľov. Odporúčame.

Parametre a špecifikácie:

Rozmery: 102×147×20 mm (Š×H×V)
Hmotnosť: 780 gramov
Formát disku: 3,5“, interný
Kapacita disku: 8 TB
Rozhranie: SATA III, 6 Gbps
Rýchlosť otáčok: 7200 RPM, 256 MB cache
Ďalšie výhody: prevádzka 24/7, Seagate IronWolf (IHM)

Hodnotenie: 95%

Plusy
+ Vysoké rýchlosti čítania a zápisu
+ Možnosti Seagate IronWolf (IHM)
+ 7200 otáčok/min, 256 MB cache
+ Možnosť priplatiť Seagate Rescue

Mínusy
– Vyššia cena za 8TB disk (250 eur)

Zapožičal: Seagate

4 komentárov

  1. Akym sposobom funguje tato sluzba Seagate Rescue?
    Ja na ich stranke vidim iba USA telefonne cisla. Ako sa dopatrat Viedenskej pobocky?
    Dakujem 🙂

    • Zadava sa to cez ich system. Treba sa registrovat a na adrese returns.seagate.com cez sekciu Customers zadat reklamaciu. V zozname kam to posielam sa da vybrat pobocka (k nam najblizsie prave viedenska), hned ako v nasom pripade prijali disk, na druhy den dosla notifikacia o odoslani druheho disku, ktory siel k nam cez UPS kuriera a bol u nas na zadanej adrese do par dni.

      • Dobry den. Dakujem za odpoved.
        Ale ja som si to zle precital, Vam prisiel zly disk z vyroby.
        Mna by skor zaujimala skusenost, ak disk odide pocas platnost Seagate Rescue.
        Ci obnovia data a ako, lebo na stranke seagaterescue.com/contact su iba USA cisla, ziadny Europe kontakt. K diskom davaju na zapade free karticky s tymto rescue programom na 2roky, tak by ma zaujimalo, ci v pripade, ze disk prestane ist to funguje fakt takto easy /poslu novy disk aj so zachranenymi datami/.

        • Zdravim,
          v pripade, ak vam odide disk pocas platnosti Seagate Rescue, tak sa treba preklikat na webstranke, zadat ticket/poziadavku a zaslat disk na vymenu a obnovu dat. Ich obnovovacie centrum by vam ich malo obnovit a poslat na externom disku (+vadny HDD vam vymenia za druhy disk). Aspon takto to ma fungovat, co som sa pytal predtym pytal ohladom obnovy dat.
          Skuste sa preklikat na stranke seagate.com/gb/en/services-software/recover a kliknut na „Submit a case“.

Comments are closed.