Domov Recenzie Recenzia: PocketBook Mini

Recenzia: PocketBook Mini

Poďme sa pozrieť na to, čo nájdeme v balení. Je tu k dispozícii microUSB kábel, čítačka a dokumenty – záručný list a návod na použitie. Pri pohľade na čítačku zistíme, že jediná hrana kde sa nachádza nejaký port, alebo tlačidlo je dolná. Nájdeme tu tlačidlo napájania a microUSB port pre nabíjanie čítačky alebo na prepojenie s počítačom. Zadná časť má soft-touch úpravu a logo spoločnosti PocketBook.

Predná časť disponuje päťpalcovým E-Ink displejom s rozlíšením 800×600 pixelov. Pod displejom je päťsmerový centrálny ovládač, ktorý umožňuje jednoduchý posun textu jednou rukou. Po jeho stranách sú ďalšie dve tlačidlá. Ľavé tlačidlo slúži na krok späť a pravé na krok dopredu. Keď sme čítačku vybrali z krabice, bola na nej nalepená aj fólia so základnými informáciami. Pri čítačke to je úsporný režim, ktorý šetrí batériu. Niekto by povedal, že aj keď tu je úsporný režim, batéria sa bude vybíjať aj tak. No keďže ide o E Ink displej, tu to neplatí.

PocketBook Mini-2

Čítačka disponuje procesorom taktovaným na 1000 MHz a 256 MB RAM. Vnútorná pamäť pre eknihy má 4 GB, no dostupných je len niečo okolo 2,3 GB. Ďalej je tu 1000 mAh batéria, ktorá vydrží až 8000 stránok, ale závisí to od toho ako je čítačka nastavená a ako často ju využívate. Na jedno nabitie prináša čítačka dlhodobú výdrž, vhodná je tak na dlhšie cesty či už vlakom, alebo autobusom.

Výrobca pridal do čítačky rôzne e-knihy, ale nepotešili nás tým, že medzi nimi nie sú e-knihy v slovenčine. Čiže pre Slováka je to zbytočne zapratané miesto a pokiaľ nemáte záujem o cudzojazyčné e-knihy stačí ich vymazať a pridať si vlastné. Stačí prepojiť čítačku k počítaču a skopírovať e-knihy do pamäte čítačky.

PocketBook Mini-3

V nastaveniach je široká škála nastavení – zobrazenia loga pri vypínaní, zmena písma, zmena dátumu a času, jazyka čítačky alebo rozmiestnenie klávesov pri písaní poznámok, používateľské profily, rôzne nastavenia systému, úsporu batérie a informácie o voľnom mieste či informáciu o verzii a aktualizácii softvéru.

V prípade pripojenia pomocou Wi-Fi sa dajú zakúpiť rôzne knihy alebo prezerať internetové stránky. Spoločnosť ponúka aj možnosť aktualizácie softvéru – pomocou Wi-Fi alebo možnosť stiahnuť aktualizáciu z internetovej stránky a následne ju skopírovať do čítačky a manuálne aktualizovať.

PocketBook Mini-7

V nastavení čítačky, ktorú máme na testovanie nenachádzame možnosť vyhľadania internetového pripojenia pomocou Wi-Fi. Neskôr sme dostali informáciu, že táto čítačka je v dvoch verziách čiže jedna má Wi-Fi a druhá je bez Wi-Fi. Poteší podpora 17 druhov formátu e-kníh a 4 druhy formátov obrázku. Pri obrázkoch je potrebné si uvedomiť, že čítačka ich zobrazí čiernobielo keďže ide o E-Ink displej. Vďaka nízkej hmotnosti a displeja, ktorý je šetrný k očiam pôsobí dojmom skutočného papiera.

PocketBook Mini-6

E-Ink displej je šetrný aj k batérii, lebo energiu čerpá len v prípade, ak čitateľ listuje na ďalšiu stranu e-knihy. Na čítačke je možné čítať aj na priamom slnku a to v prípade nastavenia vysokého kontrastu. Keďže má čítačka malé rozmery, je ľahko skladovateľná a zmestí sa do vrecka na nohaviciach, alebo vnútorného vrecka vetrovky. K čítačke je možné vybrať si z viacerých dostupných puzdier, ktoré sa však kupujú samostatne.

PocketBook Mini-5

V čítačke PocketBook Mini sú k dispozícii aj doplnkové funkcie ako RSS čítačka, hry (šach, had, sudoku), kalkulačka, hodinky, knižný obchod. Hry poslúžia v prípade krátkeho odreagovania. S čítačkou sme boli veľmi spokojní a tieto čítačky spríjemnia dlhé cestovanie, alebo dlhé chvíle pri bazéne – ale pozor čítačka nie je vodeodolná. Vyhotovenie je z plastu a predáva sa vo farebných prevedeniach čierno-biela, čierna a modrá.

Procesor: 1000 MHz
Pamäť: 256 MB RAM + 4 GB ROM
Rozmery: 142,3×100×7,2 mm