Domov Audio Recenzia: Lamax Solitaire 1

Recenzia: Lamax Solitaire 1

Pre mnohých používateľov najmä v tomto počasí príde vhod prenosný reproduktor, ktorý ponúkne kompaktné rozmery a kvalitný zvuk. Otestovali sme Lamax Solitaire 1.

V balení je okrem reproduktora prepojovací kábel microUSB-USB na nabíjanie, kábel s 3,5 mm jack konektormi a manuál. Už na prvý zaujme netradičným tvarom. Potešia príjemné rozmery – 200×65×60 mm (Š×V×H), avšak hmotnosť je pomerne vysoká a to 718 gramov, čo je na prenosný reproduktor ozaj veľa. Šasi je z hliníka a konštrukčne ide o veľmi kvalitné spracovanie. Vpredu je mriežka, ktorá chráni meniče, zhora sú potom všetky ovládacie tlačidlá.

Ovládanie je jednoduché. Na hornej strane sú štyri ovládacie tlačidlá – power (zapnutie a vypnutie zariadenia), play (pozastavenie a prehranie hudby, ovládanie handsfree), vol+ (krátke stlačenie pridá hlasitosť, dlhé posun na nasledujúcu skladbu), vol- (krátke stlačenie uberie hlasitosť, dlhé návrat k predchádzajúcej prehrávanej skladbe). Pri prichádzajúcom hovore stačí aby používateľ dlhšie stlačil tlačidlo play a prichádzajúci hovor bude odmietnutý. V prípade, ak chce používateľ zavolať na posledné volané číslo, stačí stlačiť dvakrát krátko play. Poteší aj dobrý dosah s pripojeným zariadením.

Oceňujeme aj prítomnosť integrovaného mikrofónu, vďaka čomu možno reproduktor použiť aj ako hands-free. Pripojiť zariadenie možno bezdrôtovo cez Bluetooth (verzia 4.2), alebo cez audio konektor. Škoda, že chýba najnovšia verzia 5.0, ale pri väčšine činností by to nemalo byť prekážkou. Maximálny výkon reproduktora 20W dokáže ozvučiť aj väčšiu izbu. O napájanie sa stará 6000 mAh batéria, ktorá vydrží prehrávať hudbu okolo desiatich hodín, pričom jej nabíjanie trvá cca tri hodiny. Nabíjanie, ako aj stav batérie signalizuje LED dióda.

Na test kvality reprodukcie už viac než rok používame streamovaciu službu TIDAL HiFi s bezstratovou kvalitou zvuku. Hneď po chvíľke testovania sme ostali milo prekvapení z úžasného zvuku, ktorý vychádza z tak malého prenosného reproduktora. Basové aj výškové podanie je výborné. Priznávame, že pred testom sme neočakávali od tohto malého modelu takú skvelú reprodukciu zvuku a najmä basov, ktoré sú veľmi dobré. Aj vzhľadom k rozmerom tak ide o veľmi dobrý výkon a rozhodne možno používať zariadenie aj ako audio doplnok k notebookom pre milovníkov hudby a filmov.

Lamax Solitaire 1 je výborný cestovný a najmä kompaktný reproduktor, ktorý sa ukryje aj v menšom batohu. Výkonom a výdržou na batériu sa stáva ideálnym spoločníkom nejedného milovníka hudby, ktorý si zakladá na cestovaní a očakáva aj štýlový dizajn. Za cenu okolo 60 eur dostane zákazník veľmi dobre spracovaný a kvalitný výrobok, na ktorom bude ťažko hľadať chyby. Azda len hmotnosť mohla byť nižšia a potešila by zvýšená odolnosť voči vode.

Rozmery: 200×65×60 mm (Š×V×H)
Hmotnosť: 718 gramov
Frekvenčný rozsah: 180 – 20000 Hz