Domov Recenzie Recenzia: Lamax E-Scooter S11600

Recenzia: Lamax E-Scooter S11600

Zdielať

Elektrické kolobežky sa stali už bežnou súčasťou nášho života, najmä pokiaľ ide o presuny v rámci mesta, do práce, či školy.

Tentoraz sme otestovali lacnejší model, zameraný hlavne na študentov. Tento typ jednoduchších elektrických kolobežiek pre teenagerov sa teší veľkej obľube. Lamax  na tento trend reaguje modelom E-Scooter S11600, ktorý poskytuje zaujímavý pomer medzi cenou a výkonom. Poteší pritom svojou hmotnosťou len 15 kg, čo je oproti iným kolobežkám, ktoré sme testovali, najnižšia hmotnosť (zároveň patrí aj medzi najmenej vybavené). Poteší aplikácia pre smartfóny (iOS a Android), kde možno zobraziť informácie o kolobežke (meniť 2 rýchlostné stupne Eco/Sport), uzamknúť kolobežku, alebo nastaviť si tempomat. Teenageri majú radi na všetko aplikáciu, najmä z toho hľadiska výrobca ponúka appku, ktorá tieto funkcie obslúži. Testy sme realizovali iba v režime „sport“, ktorý umožňoval maximum 25 km/h (eco iba 18 km/h).

Na kolobežke sa nám páči jednoduchý dizajn s čiernou farbou, ktorá je doplnená o modré akcenty. Príjemný displej je však ochudobnený o funkcie a možnosti ovládania (väčšina vecí cez appku). Samotné ovládanie priamo na kolobežke ponúka iba nutný základ – zapnutie a vypnutie kolobežky, zapnutie a vypnutie svetla. Režim eco/sport ako aj tempomat je potrebné ovládať a nastavovať cez aplikáciu.  Preto sme v úvode recenzie spomenuli, že kolobežka je vhodná pre teenagerov. Je vhodná aj pre menej náročných používateľov a svoju cieľovú skupinu si nájde. Appka má niekoľko funkcii navyše – zamknutie, nastavenie tempomatu, režim eco/sport. Kolobežka používa iba jednu mechanickú kotúčovú brzdu na zadnom kolese. Hoci výrobca uvádza, že zadné koleso má odpruženie, v praxi sme si to veľmi nevšimli. Vo výbave je tiež stojan pre zaparkovanie a zvonček (je to klasika, akú nájdeme pri bicykloch). Priemer predného a zadného kolesa je 10“ a ich výhodou je, že sú zosilnené, na ktorých sa nemôže prejaviť defekt, pretože sú pevné, nie nafukovacie.

Za nevýhodu považujeme nemožnosť zmeniť predvolený Eco režim za Sport, či vypnúť tempomat, alebo ho nastaviť bez nutnosti nainštalovania aplikácie. Tieto veci je možné nastavovať iba priamo v aplikácii. Ďalšia vec, ktorá nám na kolobežka prekážala, je veľmi úzka nášľapná plocha, ktorá je iba 150 mm. To v našom prípade, keď má jazdec topánku veľkosti 50, znamená problém ako nohy umiestniť na nášľap z hľadiska ideálneho balansu. Oceňujeme pogumovaný povrch plochy s protišmykovou úpravou. Ovládanie páčkou je intuitívne, chválime príjemnú rukoväť. Výhodou je možnosť jednoduchého a rýchleho zloženia kolobežky. Zloženie a rozloženie vďaka tomu zvládne skutočne každý. Nemožno tu ale nastaviť výšku rukovätí voči nášľapu, nakoľko je pevne daná. Výrobca uvádza, že výška jazdca by nemala presiahnuť 190 cm, čo sme v našom prípade prekonali o 5 cm. Ovládanie je v poriadku, pociťovali sme však hrbenie a isté nepohodlie.

Mnohé kolobežky ponúkajúce 350W motor majú slabú akceleráciu a teda zrýchlenie, najmä ak ich jazdec sa blíži k hornej hranici nosnosti (v našom prípade je hmotnosť jazdca 114 kg, výrobca uvádza maximum 120 kg). Páči sa nám, že toto nie je prípad testovanej kolobežky. Hoci oproti vybavenejším modelom badať slabší rozbeh, nie je to nič tragické. Výrobcom deklarovanú maximálnu rýchlosť 25 km/h sme v režime šport dosiahli bez problémov. Dojazd 30-40 km je vzhľadom ku hmotnosti nereálny, záleží veľa na hmotnosti jazdca a tiež aj na poveternostných podmienkach a na teréne po ktorom jazdí. Rozhodne oceňujeme rekuperáciu, čo znamená, že sa batéria za istých okolností dobíja počas jazdy. Tým možno dosiahnuť vyššiu výdrž, hoci aj o niekoľko kilometrov. Páči sa nám, že sa rýchlosť kolobežky nemenila v závislosti od kapacity batérie, čo je častým problémom iných modelov.

Lamax E-Scooter S11600 je zaujímavý model pre používateľov, ktorí hľadajú cenovo dostupný model. Cena na úrovni 420-450 eur je dobre nastavená, na kolobežke sa jazdí príjemne. Oceňujeme tichý motor a príjemný dizajn. Na presúvanie po meste je vďaka svojim funkčným a prevádzkovým vlastnostiam ideálna. V našom prípade sme na nej jazdili v rámci bratislavského Ružinova. Je tu vybudovaných viacero cyklotrás, vhodných na kolobežkovanie, ale aj široké chodníky, po ktorých možno jazdiť. Ide o zaujímavé „vozidielko“, kolobežka, ktorá je vhodná na kratšie presuny a predovšetkým pre nižších a ľahších jazdcov. Určená je pre nenáročných alebo pre začiatočníkov.

Zapožičal: Lamax