Domov Periférie Recenzia: Genesis Xenon 220

Recenzia: Genesis Xenon 220

Otestovali sme lacnú a cenovo dostupnú myš od Genesis. Výrobca deklaruje, že je tichá a pohodlná, poďme si to overiť v praxi.

Hneď na nás urobila dojem svojou nízkou hmotnosťou – len 99 gramov. Už po chvíli zisťujeme, že jej chod je skutočne tichý – klikacie tlačidlá nepočuť a to vďaka tomu, že je myš vybavená tichými spínačmi tlačidiel, ktoré znižujú hluk na minimum. Nerušia tak iných členov domácnosti či kolegov v kancelárii. Páči sa nám aj kvalitné spracovanie a ergonomický tvar, čo sme pozorovali už po pomerne krátkom používaní. Myš sa ľahko používa a dobre sa s ňou pracuje aj počas celého pracovného dňa.

Testovaný model je vybavený optickým snímačom, čo sa dalo očakávať, keďže optické senzory používajú lacnejšie myšky a tie drahšie majú obvykle laserový senzor. Každý si môže vybrať, ktorý mu viac vyhovuje. Pripomeňme, že myš umožňuje maximálnu citlivosť na úrovni 6400 DPI s dynamickou zmenou citlivosti v šiestich úrovniach. Zmenu citlivosti umožňuje tlačidlo umiestnené pod scrollovacím kolieskom. Personalizácia nastavenia je možná cez aplikáciu, ktorá je k dispozícii na webe výrobcu. Nemá veľa možností, je príliš jednoduchá, ale na bežné činnosti postačuje. Každá úroveň DPI obsahuje určitú farbu podsvietenia, vďaka čomu používateľ vie aká úroveň je aktivovaná.

Herný vzhľad myši dopĺňa RGB podsvietenie, ktoré zaujme hráčov, ale aj nadšencov svetelných efektov. Efekty sú však veľmi výrazné a najmä večer alebo počas prítmia to výrazne ruší. Z toho dôvodu sme ho už po chvíli používania v aplikácii deaktivovali. Dôležitejšia je samotná funkčnosť, nie efekty. Ale ako sa hovorí, sto ľudí – sto chutí a preto oceňujeme rôzne – hoci len základné – nastavenia v pomerne jednoduchej aplikácii. Podsvietenie možno takisto ľubovoľne meniť a nastavovať pomocou tlačidla umiestneného na zadnej strane myši. Používatelia, ktorí hľadajú cenovo dostupnú a zároveň tichú myš, môžu siahnuť po nami testovanej Genesis Xenon 220. Cena sa pohybuje na úrovni 18 – 20 eur.

Zapožičal: Genesis