Domov Audio Recenzia: Evolveo XtraSound B3

Recenzia: Evolveo XtraSound B3

V segmente najlacnejších prenosných reproduktorov sú často malé a kompaktné a horšie hrajúce modely. Debut v tejto kategórii audio modelov sa rozhodla skúsiť aj česká spoločnosť Evolveo. Ako však dopadne tento lacný reproduktor v teste?

Evolveo XtraSound B3 01

V balení je okrem reproduktora návod, 3,5 mm jack AUX kábel pre priame spojenie a  microUSB-USB kábel pre nabíjanie. Reproduktor má 1800 mAh kapacitu batérie, ktorá sa nabila z počítača za dve hodiny. Cez Bluetooth možno prehrávať hudbu až 8 hodín podľa výrobcu. Realita bola však iná a reproduktor pri polovičnej hlasitosti ani po 12 hodinách prehrávania nehlásil vybitú batériu. Pri pripojení pomocou kábla bude výdrž ešte o niečo lepšia.

Evolveo XtraSound B3 02

Tu sa dostávame k prvému kompromisu – v chýbajúcom ukazovateli stavu nabitia. Nedávno recenzovaný Honor 5X však stav nabitia audio zariadení ukazoval priamo v hornej lište. Na iných telefónoch sa stav nezobrazuje a program pre Windows či Android sme nenašli, takže sa používateľ bude musieť spoliehať na vlastný odhad. Riešením však môže byť aj častejšie dobíjanie, alebo nosenie powerbanky a to aj napriek tomu, že akumulátor v reproduktore podáva nadpriemerné výsledky.

Evolveo XtraSound B3 03

XtraSound B3 je však poňatý v netradičnom retro dizajne. Aj vďaka tomu je vhodný pre každého, používateľ sa zaň nemusí hanbi. Spracovanie je z brúsenej striebornej konštrukcie, pričom kostru reproduktora dopĺňa strieborný zahnutý predný diel, ktorý tvorí do mriežky šitá látka, ktorá je príjemná na dotyk a nepôsobí pocitom, že by sa mala nejako roztrhnúť. Za ňou sú dva reproduktory (každý s výkonom 3W) a silná indikačná LED dióda, ktorá je výrazná a ruší celkový dojem z reproduktora.

Evolveo XtraSound B3 04

Pri režime párovania LED dióda rýchlo bliká namodro a načerveno, pri prehrávaní nepravidelne namodro bliká. Pri nabíjaní či vybitej batérii indikuje činnosť červenou farbou. Z hornej strany vidieť tiež praktický koženkový úchyt a sada štyroch tlačidiel pre zapnutie, posunutie hudby dozadu alebo zníženie hlasitosti, pozastavenie hudby alebo ovládanie hlasových hovorov, pričom posledné tlačidlo je pre posunutie hudby vpred či zvýšenie hlasitosti.

Evolveo XtraSound B3 05

Pred prvým spustením hudby sme sa obávali, aký výsledok kvality reprodukcie bude podávať reproduktor – boli sme však veľmi príjemne prekvapení. Nechýbajú basové zložky, prítomné je aj dobré výškové podanie. Pri vyššej hlasitosti sú basy v celku dobré, občas sa však nejaké to rezonovanie objavilo, ale nie je to nič markantné. Maximálna hlasitosť nás prekvapila a reproduktor hravo ozvučí aj väčšiu miestnosť.

Evolveo XtraSound B3 06

Ako reproduktor pre nahradenie slabých reproduktorov v prenosných počítačoch či v prípade, keď si s prehrávačom chcete jednoducho hudbu vziať so sebou, je za danú cenu Evolveo XtraSound B3 najlepším kandidátom. V tejto cenovej kategórii kúpu určite odporúčame.

Rozmery: 186×54×76 mm
Hmotnosť: 580 gramov
Pripojenie: Bluetooth 4.0, 3,5 mm audio jack, 1× microUSB