Domov Audio Recenzia: Creative Sound BlasterX H5 TE

Recenzia: Creative Sound BlasterX H5 TE

Audio príslušenstvo je v kurze, pričom teraz sme si za cieľ vybrali herné slúchadlá z dielne spoločnosti Creative – model Sound BlasterX H5. Slúchadlá ponúkajú veľké 50 mm meniče, odnímateľný mikrofón a ovládač pre vypnutie mikrofónu s reguláciou hlasitosti.

Už na prvý pohľad pôsobia profesionálne a majú veľmi dobré spracovanie. Náušníky sú príjemne a presne tvarované, netlačia ani pri dlhšom nosení a je radosť cez ne počúvať akúkoľvek hudbu. Slúchadlá sú ľahké a veľmi dobre sa nosia. Na hlavu sadnú presne, dajú sa aj vysunúť a prispôsobiť pre rôzne veľkosti hlavy. Páči sa nám možnosť odpojiteľného mikrofónu a tiež aj káblu do slúchadiel, čo príde vhod najmä počas prenášania, aby nedošlo k poškodeniu.

Milo nás prekvapilo balenie, krabica je v peknom červeno-čiernom prevedení s popiskami. Páči sa nám najmä komfort nosenia slúchadiel na hlave, vďaka čomu sú zaujímavou voľbou počas dlhodobého počúvania. Prítlak slúchadiel je ideálny. Kvalita zvukového prejavu je veľmi dobrá, nezaznamenali sme žiadne väčšie problémy. Zvuk je vyrovnaný, pričom aj basy sú primerane nastavené a azda jedinú vec, čo sme si všimli, sú slabšie výšky v určitých štýloch hudby.

Slúchadlá zvládajú vykreslenie zvuku vo frekvenčnom rozsahu 20 – 20000 Hz pri citlivosti 118 dB, pričom ich impedancia je 32Ω. Pre používateľov je však k dispozícii aj priestorový zvuk, ktorý hodnotíme taktiež ako veľmi dobrý. Toto môže potešiť najmä herných fanúšikov, ktorí sa zaujímajú o hry. Je známe, že hráči používajú pri komunikácií v hrách mikrofón, jeho kvalita a prenos zvuku je tiež v poriadku a pri testovaní sme nenarazili na žiadny problém.

Pre koho sú Creative Sound BlasterX H5 Tournament Edition určené? Zameranie je jasné, sú to hráči počítačových hier, avšak slúchadlá prídu vhod aj na sledovanie filmov či seriálov. Pri počúvaní hudby síce v niektorých žánroch hudby chýbajú vyššie tóny, ale pri väčšine mainstreamových žánrov to nepredstavuje problém. Páči sa nám konštrukcia a dizajn spolu s praktickým odoberateľným mechanizmom káblov a mikrofónu. Slúchadlá sú v predaji za cenu okolo 80 eur a považujeme ich za rozumný základ pre zákazníkov hľadajúcich výhodný pomer cena/kvalita.

Frekvenčný rozsah: 20 – 20 000 Hz
Impedancia: 32 Ω
Konektivita: 3,5 mm audio jack