Domov Audio Recenzia: Creative Sound BlasterX H3

Recenzia: Creative Sound BlasterX H3

Aj keď drahé USB 7.1 Surround slúchadlá sú medzi hráčmi populárne, niektorí hľadajú lacnejšie slúchadlá určené na hranie, ktoré je možné použiť na mnohých zariadeniach a ktoré sa dajú veľmi jednoducho zbaliť a zobrať so sebou na cesty. Také ponúka spoločnosť Creative pod názvom Sound BlasterX H3.

Creative Sound BlasterX H3 01

Slúchadlá prišli zabalené jednoducho, ale štýlovo – v krabici s priehľadnou stranou sme našli slúchadlá, mikrofón, penový kryt naň, adaptér pre zariadenia, ktoré nepodporujú štvorpólový jack a niekoľko knižočiek. Na obale sa nachádza aj informácia o programe, ktorý spoločnosť pre tento produkt poskytuje – BlasterX Acoustic Engine Lite. Celkovo je výbava trochu väčšia, ako by sme čakali, a za plus považujeme pribalený adaptér.

Creative Sound BlasterX H3 02

Po dizajnovej stránke sú slúchadlá celkom dobre spracované, aj napriek tomu, že celé ich telo je vyrobené z plastu, a pena na tenkom hlavovom moste nevyzerá najpevnejšie a je aj pomerne tvrdá, ale na naše počudovanie je pohodlná. Na obale každého z meničov nájdeme z vonkajšej strany nápis Sound Blaster a červené Xko, čo symbolizuje modelovú radu. Vnútri je po obvode telo potiahnuté kožou, ktorá je príjemná na dotyk, ale pri dlhšom používaní by mohlo dojsť k poteniu. Celé slúchadlá je možné poskladať a dosiahnuť teda asi polovičné rozmery, čo je veľmi dobré pre ľudí, ktorí radi hrajú na cestách.

Creative Sound BlasterX H3 03

Zo slúchadiel vedie kábel potiahnutý textíliou s dĺžkou 1,2 metra, čo pri hraní hier, na čo sú slúchadlá určené, považujeme za dosť. Vedľa výstupu káblu zo slúchadiel (ktorý je napevno umiestnený) nájdeme aj dierku pre zapojenie mikrofónu. Na kábli je malý plastový ovládač, na ktorom sa dá mikrofón vypínať alebo zapínať a ovláda sa na ňom aj hlasitosť. To nie je najlepším riešením, najmä keď nám slúchadlá prišli s hlasitosťou na minime a chvíľu nám trvalo, kým sme tento problém vyriešili a počuli teda výstup z počítača. Celkovo považujeme dizajn a spracovanie za štýlové, ale hráči, ktorí zvyknú so svojimi slúchadlami zaobchádzať neopatrne, by si mali dávať veľký pozor.

Creative Sound BlasterX H3 04

Čo sa zvuku týka, tu je jasná cieľová skupina spoločnosti – toto nie sú slúchadlá primárne určené na počúvanie hudby, zameranie hier bolo prioritou. Tomu nasvedčujú trochu príliš silné basy, ktoré je síce možné pomocou ekvalizéra stlmiť, ale aj tak si to vyžaduje dodatočné úpravy. Počúvanie hudby ale v našom prípade znelo pomerne dobre aj bez týchto prispôsobení. Stredné a vysoké tóny bolo počuť, aj keď v porovnaní s basmi boli tiché a na celkovom frekvenčnom spektre boli niekde menej výrazné miesta. V reprodukcii hudby by sme ich teda zaradili k strednej kvalite – svoju úlohu spĺňajú, ako majú, ale štúdiové slúchadlá sú v tomto ohľade o dosť lepšie.

Creative Sound BlasterX H3 05

Keďže bolo ale zameranie Creativu na hry, výstup dvoch neodymových 40 mm meničov sme otestovali aj pri nich. Trochu vyššia citlivosť nám v FPS hrách pomohla rozoznať jednotlivé zvuky jednoduchšie, ako pri konkurencii, a to spolu s dobrou izoláciou zvuku a silnými basmi zaručí perfektný herný zážitok. Tu teda Creative odviedol veľmi dobrú prácu. K slúchadlám je ale ponúkaný aj softvér BlasterX Acoustic Engine Lite, ktorý sme testovali spolu s nimi. Po získaní aktivačného kódu sme sa ocitli v konfiguračnom prostredí, kde sme si mohli nastaviť jednotlivé frekvencie podľa žánru hry a v niektorých prípadoch aj podľa jednotlivých herných titulov, teda aspoň tých známejších.

Creative Sound BlasterX H3 06

Celkovo tieto slúchadlá považujeme na ako stvorené na hranie hier. Ale keďže ich Creative umiestnil do lacnejšej cenovej kategórie, na niečom sa to jednoducho odraziť muselo. Cenovka na hodnote okolo 60 eur síce na pohodlí neubrala vôbec a na zvuku len jemne, ale kvalita spracovania by na túto cenu mohla byť o trochu vyššia, pri ich používaní je totiž potrebné byť trochu opatrný. Preto sú dobré hlavne pre tých, ktorí chcú trochu ušetriť a v hneve ich nebudú nehádzať o stôl či o zem.

Meniče: 2× 40 mm
Frekvenčný rozsah: 20 – 20 000 Hz
Impedancia: 32 Ω