Domov Audio Recenzia: Creative Sound Blaster Jam

Recenzia: Creative Sound Blaster Jam

Bezdrôtových slúchadiel je na trhu veľa, avšak takých, ktoré sú ľahké a zároveň cenovo dostupné je menej. Creative prichádza s bezdrôtovými slúchadlami, ktoré sú vhodné na každodenné nosenie.

Creative Sound Blaster Jam 01

Slúchadlá sú vyrobené z plastu, sú však navrhnuté tak, aby používateľa netlačili ani počas dlhodobého nosenia. Poteší aj extrémne malá hmotnosť – len 83 gramov. Ovládanie slúchadiel je riešené na pravom meniči, kde sa nachádza jedno veľké multifunkčné tlačidlo. Možno ním zapínať/vypínať slúchadlá, plní funkciu play/pause pri ovládaní hudobného prehrávača a tiež funkciu ovládania telefónneho hovoru.

Creative Sound Blaster Jam 02Creative Sound Blaster Jam 03

Veľké multifunkčné tlačidlo má však viac funkcii. Zatiaľ čo dlhé podržanie zapne SB Jam, pod tlačidlom sa rozsvieti malá LED dióda na zeleno. Dlhším podržaním sa dostávajú slúchadlá do párovacieho módu a dióda sieti na modro. Opätovné dlhšie podržanie tlačidla spôsobí rozblikanie zelenej diódy a SB Jam sa vypnú. Ak svieti LED dióda na červeno, batéria má už málo energie a slúchadlá treba nabiť.

Creative Sound Blaster Jam 04 Creative Sound Blaster Jam 05

Ďalšie ovládacie prvky sú tiež na pravom meniči – nachádza sa tu regulácia hlasitosti a tlačidlo na zvýraznenie basov. Je tu tiež ešte aj časť s označením „NFC“ – slúchadlá sa dajú spárovať nielen cez Bluetooth, ale jednoduchým priložením sa dajú spárovať rýchlo a jednoducho cez NFC. Vďaka prítomnosti mikrofónu tiež SB Jam možno používať aj ako hands-free a realizovať telefónny hovor.

Creative Sound Blaster Jam 06 Creative Sound Blaster Jam 07

Funkcia tlačidla „Bass“ má zvýrazňovať basy, čo aj reálne funguje a zlepšuje podanie basovej zložky. Zvuk je veľmi dobrý a primeraný odporúčanej cene 50 eur. Hoci majú slúchadlá malé rozmery meničov, hrajú veľmi dobre. Tento model však nie je určený audiofilom, ktorí siahnu po iných drahších modeloch. Ak však používateľ hľadá ľahké, prenosné a cenovo dostupné slúchadlá, tieto sú veľmi dobrou voľbou.

Creative Sound Blaster Jam 08 Creative Sound Blaster Jam 09

Okrem toho sa SB Jam hodia aj počas ciest v MHD, keďže nepôsobia exkluzívnym dojmom a majiteľ sa nemusí obávať ich straty. Horšie je na tom už rušenie okolitého ruchu, počúvať hudbu na zastávke Most Apollo alebo iných rušných miestach počas popoludňajšej špičky nemusí byť príjemné. Výdrž batérie udáva výrobca na úrovni 12 hodín, my sme reálne namerali okolo 11. Výhodou je automatické vypnutie slúchadiel v prípade ak nie sú pripojené k zariadeniu cez Bluetooth.

Meniče: 32 mm
Frekvenčný rozsah: 20 – 20 000 Hz
Impedancia: 24 Ω