Domov Recenzie Recenzia: City Boss K1600L

Recenzia: City Boss K1600L

Zdielať

Chcete sa ekologicky a zdravo presúvať a zažiť pri tom trochu vzrušenia? Elektrická kolobežka je rozumným riešením.

Otestovali sme zaujímavý model K1600L, ktorý je ideálnym dopravným prostriedkom v rámci mesta či obce. Ide pritom o najvybavenejší model od českého výrobcu. Už na prvý pohľad zaujme robustnosťou, no aj vyššou hmotnosťou. Jazda na kolobežke má  síce niekoľko obmedzení, ale zároveň je to veľmi dobrý spôsob prepravy z jedného miesta na druhé. Najmä ak je vzdialenosť príliš veľká na pešiu chôdzu, ale pomerne krátka na jazdu autom. Vtedy je výborným riešením jazda na e-kolobežke, ktorá je ekologická a teší sa veľkej popularite. Najmä preto, že sa ovládanie a jazda sú jednoduché a rýchlosť prepravy je veľmi zaujímavá. Keďže e-kolobežky sú kompaktnejšie ako bicykle, je ľahšie ich uskladniť v bytoch a menších priestoroch. Výber modelu sa častokrát odvíja od ceny a účelu. Nami testovaný model ponúka zaujímavý pomer medzi cenou a ponúkanými parametrami či jeho možnosťami.

K1600L sa predáva za 1300 až 1600 eur a ide o najvybavenejší model v súčasnom portfóliu výrobcu. Konštrukcia kolobežky je na výbornej úrovni – všetky prvky sú kovové, plastové sú iba blatníky. Na rozloženie a zloženie slúži skladací mechanizmus, ktorý používateľ ovláda páčkou. Možnosť sklopenia riadidiel chýba, ale vďaka tomu sa dosiahla väčšia pevnosť a tuhosť. Je to azda iba jedna nevýhoda najmä pri prenášaní, ak ju chce používateľ zložiť a vložiť do auta, aby zaberala čo najmenej miesta. Páči sa nám, že model disponuje výkonom 1600W, ktorý je daný dvomi 2× 800W motormi (jeden v prednom a druhý v zadnom kolese). Rozbeh je plynulý a aj akcelerácia príjemná. Záleží ale najmä na zvolenom rýchlostnom stupni, od ktorého sa tento faktor rozvíja.

Pre pohodlnú jazdu je takisto dôležitá vec (okrem kvality konštrukcie) možnosť nastaviť si výšku riadidiel. Pri výbere vhodnej kolobežky to považujeme za kľúčové, aby sa prípadne vyšší používateľ počas jazdy nemusel hrbiť kvôli nízkym fixným riadidlám. Nastavenie je možné meniť variabilne a posúvať tak výšku podľa potrieb používateľa. Výrobca deklaruje vhodnosť pre jazdca s výškou 150 – 200 cm. Súčasťou kolobežky je takisto krátka opierka, ako aj predné a zadné svetlo napájané z integrovanej batérie kolobežky, ktoré možno ovládať na riadidlách. Na modeli sú dve brzdy – jedna predná a druhá zadná. Vzhľadom k vyššiemu výkonu (oproti väčšine modelov) je kolobežka vhodná aj na prepravu po terénoch s určitým prevýšením alebo po menších nerovnostiach.

Rozhodne sa nám páči jej širokú nášľapnú plochu, ktorá má šírku až 20 cm, vhodnú pre jazdcov s veľkými nohami. Za ďalšiu výhodu možno považovať aj dva výkonné motory, ktoré zaistia rovnomerný záber predného aj zadného náhonu bez prešmykovania kolies v prudšom kopci či menej spevnenom teréne. Pri zablokovanej rýchlosti je najvyššia rýchlosť na prvom stupni 10 km/h, na druhom 15 km/h a na treťom 25 km/h. V servisnom menu je možné si rýchlosť odomknúť, čím sa dosiahnu maximálne možné rýchlosti. Prvý stupeň má potom maximum 15 km/h, druhý 30 km/h a tretí 40-45 km/h. V praxi sme si overili výrobcom deklarované hodnoty a zodpovedali realite. Iba pri treťom stupni bolo naše maximum o niečo menej – 41 km/h.

Test sme realizovali pri jesennom počasí a nie vždy pri ideálnych podmienkach. Napriek tomu sa nám prakticky pri každej kategórii podarilo dosiahnuť maximálne (výrobcom deklarované) rýchlosti. Voľba rýchlostného stupňa znamená aj veľkosť akcelerácie pri rozbehu. Napríklad pri treťom stupni bol rozbeh najrýchlejší a akcelerácia najvyššia, vhodná najmä do kopca, či horšieho terénu. Do mesta a na bežné cesty je z nášho pohľadu na rozbeh pohodlnejší druhý stupeň, ktorý znamená menší odpich a o niečo slabšiu akceleráciu na začiatku jazdy, ktorá je do mesta stále veľmi dobrá a vhodná. Akcelerácia sa menila aj podľa toho, či sme aktivovali oba motory, alebo bol aktívny iba jeden motor.

Výborný dojem na nás spravili pomerne masívne tlmiče na prednom a zadnom kolese. Vďaka tomu nepociťuje používateľ počas jazdy v teréne až taký problém a aj po nerovných povrchoch je jazda príjemnejšia, najmä bez nežiadúcich vibrácii. Nerovnosti sú pomerne úspešne tlmené a používateľ ich nevníma tak výrazne. Cesta po lese, štrku, či hrboľatých cestách nerobí kolobežke žiadne väčšie problémy. Najlepšie a tiež najpohodlnejšie sa ňou jazdí samozrejme po rovných asfaltových cestách, kde je ako doma. Obe kolesá sú nafukovacie a majú veľkosť 10“. Poteší aj praktická funkcia – pri brzdení zadné červené svetlo bliká. Tak ako pri iných modeloch kolobežiek výrobcu, aj K1600L má zvonček, ktorý na rozdiel od starších modelov je oveľa menej výrazný, ide o prakticky rovnaký model ako je na bicykloch.

Najvyššia nami dosiahnutá rýchlosť na kolobežke je 41 km/h na rovnej asfaltovej ceste. Jazda pri tejto rýchlosti bola veľmi plynulá a svižná, vďaka čomu sme sa z miesta A do miesta B presunuli veľmi rýchlo. Oceňujeme tiež aj funkciu tempomatu, ktorý udržuje rýchlosť kolobežky aj bez stlačeného plynu (otočnej páčky). V prípade potreby možno túto funkciu deaktivovať v servisnom menu. K dispozícii je aj možnosť zvoliť si, či majú byť aktívne oba motory, alebo iba jeden. Hoci má kolobežka deklarovanú nosnosť 120 kg, výrobca uvádza, že je stavaná do 150 kg tak, ako jej predošlé modely. Oficiálne je komunikovaná nižšia nosnosť, aby ju používatelia nepreťažovali. Samotná hmotnosť K1600L je až neuveriteľných 27 kg. O napájanie sa stará 26 Ah batéria, dojazd je 80 km pri ideálnych podmienkach a jazdcovi. Reálne možno počítať so zhruba 50-55 km.

Prínosom je prehľadný multifunkčný displej, ktorý má veľké prvky a dobrú čitateľnosť na slnku. V strede ukazuje veľkým písmom aktuálnu rýchlosť tak, aby naň používateľ videl. Je to najdôležitejšia vec spolu s ukazovateľom kapacity batérie aj prejdenou vzdialenosťou v spodnej časti. V strede hornej časti ukazuje zvolený rýchlostný stupeň (1-3), pričom vždy po zapnutí je predvolený stupeň 0 (parking). Pre niekoho môže byť trochu otravné vždy po každom zapnutí prepínať v menu tlačidlami + a – zvolený stupeň. Na displeji sa tiež zobrazuje stav aktívnych motorov (pri možnosti S-drive je aktívy iba zadný motor; pri D-drive sú aktívne oba – predný aj zadný motor). V menu si tiež možno vybrať spôsob štartu (ECO znamená nutný odraz nôh od zeme). Displej zobrazuje aj aktiváciu svetiel alebo aktivovaný režim chôdze (ak používateľ kráča vedľa kolobežky a nemusí ju tlačiť). Pri prejdenej vzdialenosti je ODO – celkovo prejdená vzdialenosť kilometrov a TRIP – aktuálne prejdená vzdialenosť (po vypnutí displeja po piatich minútach neaktivity kolobežky sa vyresetuje a TRIP počíta od nuly).

Výrobca použil 48V batériu, pričom jej plné nabitie po vybití trvá až 14 hodín. Výrobcom dodávaný zdroj je tichý, na rozdiel od starších modelov so 60V batériou a hlučnými ventilátormi v adaptéroch je hlučnému nabíjaniu našťastie koniec. Hoci sa dĺžka nabíjania predĺžila z 9h (pri 60V batériách) na 14 hodín, ocenili by sme možnosť nabíjania dvomi adaptérmi s polovičným časom. Výrobca má v portfóliu rovnakú kolobežku, ale s o niečo menším dojazdom (model K1600) v cene od 1100 do 1400 eur. Deklarovaný dojazd je 60 km (v praxi 40 km), čo je o niečo menej, ale pri rovnakých parametroch ako má K1600L.

Nami testovaná elektrokolobežka je perfektný prepravný prostriedok. Jazdí sa na nej veľmi príjemne, vyššiu akceleráciu možno upraviť voľbou rýchlostného stupňa alebo režimom motorov. Chýbajú nám smerovky, ktoré by sme ocenili a takisto by potešilo zrýchlené nabíjanie dvomi nabíjačkami naraz. Páči sa nám veľmi užitočná funkcia bŕzd blikaním zadného červeného svetla. Vyzdvihujeme kvalitnú konštrukciu, dva výkonné motory a skutočne kvalitné masívne odpruženie na prednom kolese. Kolobežka je ideálna na presúvanie po akomkoľvek teréne aj mimo mesta, hoci väčšinu času prebiehalo testovanie v rámci bratislavského Ružinova, Vrakune a po nábreží Starého Mesta a Karlovej Vsi. Je tu vybudovaných viacero cyklotrás, vhodných na kolobežkovanie, ale aj široké chodníky, po ktorých možno jazdiť.

Čerešničkou na torte je však možnosť osadiť tašku na riadidlá. Je vhodná na uloženie drobných predmetov ako je smartfón, doklady a kľúče. Vo vnútri je organizér so štyrmi vreckami. Na riadidlá sa pripevňuje pomocou štyroch popruhov na suchý zips, takže ju možno premiestniť podľa potreby. Jej rozmery sú 290×140×130 mm a objem 3 litre. K dispozícii je aj možnosť dokúpiť si sedlo a pohodlnejšie sa viesť na dlhé jazdy. Hoci takýto jazdec na kolobežke so sedlom vyzerá asi trochu komicky, možnosť tu je. Počas testovania sme ocenili kvalitnú konštrukciu, možnosti aj veľkú kapacitu batérie. K1600L rozhodne odporúčame.

Vďaka skvelej výbave a funkciám udeľuje redakcia DigitalPortal.sk produktu City Boss K1600L ocenenie TOP produkt