Počas prvých troch mesiacov roku 2021 sa predalo viac ako 347 miliónov zariadení, uvádza analýza od Canalys.
Ide tak o nárast o 27% v porovnaní s rovnakým obdobím pred rokom. Spoločnosť Samsung, ako sme už zvyknutí, obsadila prvé miesto v rebríčku s 22% podielom na trhu a celkovo 76,5 miliónmi predaných zariadení. Apple v rebríčku skončil na druhom mieste s 15% podielom a 52,4 miliónmi dodaných zariadení. Xiaomi ďalej uzatvára prvú trojku s 14% podielom na trhu a 49 miliónmi predaných zariadení.
Výrobca | Predaje za Q1 2021 v miliónoch | Podiel na trhu za Q1 2021 | Predaje za Q1 2021 v miliónoch | Podiel na trhu za Q1 2021 | Ročný rozdiel |
Samsung | 76,5 | 22% | 59,6 | 22% | +28% |
Apple | 52,4 | 15% | 37,1 | 14% | +41% |
Xiaomi | 49,0 | 14% | 30,2 | 11% | +62% |
Oppo | 37,6 | 11% | 23,5 | 9% | +60% |
Vivo | 36,0 | 10% | 24,2 | 9% | +48% |
Ostatní | 95,9 | 28% | 97,8 | 36% | -2% |
Spolu | 347,4 | 100% | 272,5 | 100% | +27% |
Canalys, Smartphone Analysis, apríl 2021
Z tabuľky môžeme vidieť, že najväčší rast v porovnaní s rovnakým obdobím v minulom roku zaznamenala značka Xiaomi a Oppo s medziročným rozdielom viac ako 60%. Xiaomi zároveň začína dýchať Apple na chrbát, a bude zaujímavé sledovať ako pôjdu predaje týmto dvom výrobcom, a či možno Xiaomi bude schopné prekonať Apple a dostať sa tak na druhé miesto.
Spoločnosť Canalys stále predpokladá, že korona bude aj naďalej hrať významnú rolu v predajoch smartfónov. Najväčším problémom však stále zostáva svetový nedostatok čipov, s ktorým budú mať problém najmä menšie značky smartfónov a môže ich dokonca vytlačiť z trhu a znamenať ich koniec, ako sme to videli napríklad u LG.