Každý deň si milióny hráčov zahrajú nejakú online hru. Fenomén, ktorým sa online hry stali, núti vývojárov neustále hľadať nové a nové vylepšenia. Internet hýbe svetom. Niekoľko stoviek miliónov hráčov si pravidelne spúšťa na internete niektorú z online hier.
Či už je to „obyčajné“ FarmVille na Zynge, takéto hry generujú miliónové zisky. A tie budú každým rokom ďalej a ďalej narastať. To však zároveň predstavuje aj záväzok pre vývojárov a programátorov voči samotným hráčom. Ak si ich chcú udržať, musia sa snažiť byť čo najviac „trendy“. Dopriať im čo najviac nových zážitkov a skúseností. Čo sú najväčšie trendy v online hrách? Aká je tá pomyselná hudba budúcnosti?
Kritici online hier často upozorňujú na to, že pri hraní sa jednotlivec cíti osamotene a len digitálne kliká do myši. Virtuálna realita toto mení. Na oči si nasadíte špeciálne okuliare, ktoré vás prenesú do priestorov kasína či herne. Budete si môcť zahrať alebo sa len tak porozprávať s ďalšími hráčmi. Hry fungujúce na báze virtuálnej reality tu máme už aj dnes, no skutočný boom sa očakáva až v nasledujúcich rokoch, kedy vývoj pokročí natoľko, že technológia sa stane finančne dostupnou pre všetkých.
E-športy už dávno nie sú doménou len Južnej Kórey. Popularita elektronických športov v poslednom desaťročí zaznamenala prudký nárast a dnes sa viacerí hráči profesionálne venujú hraniu hier ako World of Warcraft, Call Of Duty, Halo a iné. Tieto športy sa dostávajú na rovnakú úroveň s klasickými športami – majú nielen svoju hráčsku základňu, ale aj svojich fanúšikov, rebríčky a turnaje. Niet sa ani čomu čudovať, že Amazon koncom roku 2014 kúpil za jednu miliardu streamovací portál Twitch. E-športy (spoločne s Fantasy Games) sú hudbou budúcnosti a to nielen v USA, ale aj v našich končinách.
Jedným z najvýnosnejších biznisov sú stále hry zadarmo. Aj tento fenomén však v priebehu rokov prešiel vývojom a dnes operátori ponúkajú hry, ktorú sú aj nie sú zadarmo. Hráči si prostredníctvom mikro transakcii za pár centov či eur môžu počas hry nakúpiť rôzne benefity, ktoré zintenzívnia ich pôžitok z hry. Rovnako sa však môžu rozhodnúť, že si vystačia bez týchto výhod a budú hrať hru zadarmo. Tento takzvaný „F2P model“ (free-to-play model) úspešne reprezentuje napríklad dobre známa Zynga, ktorej každý mesiac zarába milióny dolárov.
Ešte v roku 2012 vynálezca populárnej hry The Sims Will Wright uviedol, že budúcnosťou zábavného priemyslu je Cloud. Predstavte si tie možnosti – jednu a tú istú hru si budete môcť zahrať nielen prostredníctvom klasického počítača, ale aj na svojom smartfóne, tablete, laptope či konzole. Hry sa tak stanú podobne jednoducho prístupné ako napríklad hudba či filmy. Cloudové hranie hráčom otvorí dvere k tomu, aby si vybrali v daný moment najvýhodnejší spôsob hry.
Dnes už nie je „trendy“ hrať na stolných počítačoch. Portál Wired.com pred dvomi rokmi dokonca priniesol článok, že do dvoch rokov sa zo smartfónov stanú naše jediné počítače. Nedávno zverejnená štúdia Facebooku ukázala, že až 70% ľudí hrá online hry na svojich smartfónoch. A toto číslo bude ďalej narastať. Vývojárov to núti uvažovať viac „smartfónovo“ a vymýšľať hry a produkty hlavne pre mobilných konzumentov.