O2 ohlásilo ďalší významný míľnik vo svojej vyše 11-ročnej histórii. Už v prvej polovici septembra prekročil mobilný operátor dvojmiliónovú hranicu zákazníkov. Aktívnym dvojmilióntym zákazníkom O2 sa stal majiteľ už vynoveného Zlatého O2 Paušálu.
„Pri vstupe na trh pred vyše 11-timi rokmi sme o 2 miliónoch zákazníkoch neuvažovali ani v našich najodvážnejších interných plánoch. S revolučnými krokmi na telekomunikačnom trhu, ktoré odštartoval program O2 Fér, sme však získavali dôveru, že je niečo také možné aj pri plne saturovanom trhu. Posledné dva roky boli mimoriadne silné na zavádzanie nových produktov ako napríklad dátové paušály a posilňovanie komplexnosti ponuky s Internetom na doma a O2 TV.“
„Rovnako však boli bohaté aj na vylepšenia existujúcich produktov, ako napríklad zníženie ceny neobmedzených volaní na trhu o tretinu so Strieborným O2 Paušálom, či tohtoročné päťnásobné zvýšenie objemu dát v najvyšších paušáloch, čím sme spustili malú revolúciu. To spolu s intenzívnym budovaním siete malo pozitívny vplyv na rast našej bázy. Za O2 ďakujem našim zákazníkom za ich dôveru a za seba ďakujem aj mojim súčasným aj bývalým kolegom, bez ktorých by sme sa veľkým operátorom nikdy nestali,“ uviedol Peter Gažík, generálny riaditeľ O2 Slovakia.
9 vecí, ktoré ste o O2 doteraz nevedeli
Najčastejším zákazníkom O2 je Peter z Bratislavy, pričom navštevuje v poslednom roku predajňu v Košiciach, cez mobil si platí lístky na MHD a kupuje si telefón značky Huawei. Najčastejším krstným menom zákazníkov O2 je Peter (57205), po ktorom nasledujú Jozefovia (49143) a Márie (49074). Najviac zákazníkov z rezidenčného segmentu je z Bratislavy, po ktorom nasledujú zákazníci z Košíc a Prešova. Za hranice Slovenska vycestuje najviac zákazníkov O2 do Českej republiky, po nej cestujú zákazníci radi aj do Rakúska a Nemecka. Najviac dát minú zákazníci na videá z Youtube (priemerne 23% objem dátovej prevádzky).
Postupný nárast zákazníkov O2
Najobľúbenejšími telefónmi v tomto roku sa stali Huawei P20 Lite, Samsung Galaxy J5 a Honor 9 Lite. Najviac zákazníkov si doteraz prenieslo do O2 číslo z Orangeu (576 tis.) a Telekomu (447 tis.). Najčastejšie si ľudia kupujú cez telefón cestovné lístky na MHD. Najobľúbenejším videom O2 na Youtube je „Čo robiť, keď internet ide pomaly“, pričom najviac videní mal reklamný spot „Ak vášmu telefónu niečo chýba, príďte si pre Honor 10“.
O2 zverejňuje počet zákazníkov pravidelne v kvartálnych intervaloch ako aj vo výročných správach zverejnených na stránke operátora. Údaj o počte zákazníkov hovorí o celkovom počte aktívnych SIM kariet, teda takých, na ktorých bola za posledné tri mesiace vykonaná aktívna transakcia zo strany zákazníka. Do celkového počtu zákazníkov sa započítavajú SIM karty k fakturovaným a predplateným službám, ako aj M2M (Machine-to-Machine) SIM karty.