Odhaduje sa, že vývoj bude SK On stáť viac ako 352 miliárd dolárov.
Piaty najväčší výrobca batérií pre elektromobily na svete, juhokórejská spoločnosť SK On, nedávno oznámila, že vytvorila nový materiál, ktorý by mohol navždy zmeniť účinnosť polovodičových batérií. Projekt bol dokončený v spolupráci s univerzitou Dankook a vyústil do patentových prihlášok na technológiu v krajine aj v zahraničí. Podľa správy uverejnenej v časopise Advanced Functional Materials má komponent batérie o 70% vyššiu vodivosť lítium-iónových batérií ako iné batérie, a to znamená, že sa bude nabíjať rýchlejšie. Vedci odhadujú, že táto inovácia zvýši kapacitu batérie až o 25%, čím sa skráti čas potrebný na dobitie. Podľa spoločnosti môže zlepšiť aj dojazd elektromobilov a požiarnu bezpečnosť batérie. Partnerstvo dokázalo tento cieľ dosiahnuť zmenou hladiny chemickej zlúčeniny nazývanej oxid lítno-lantánovo-zirkónový v batérii. Tím tiež zabezpečil väčšiu stabilitu batérie pri vystavení vzduchu, čo zvýši jej účinnosť pri nabíjaní. Okrem toho sa táto batéria môže používať na mnohých typoch polovodičových batérií vrátane konvenčných nikel-kobalt-mangánových katód, ako aj na nových inováciách, ako sú lítiovo-sírové batérie a lítiovo-vzduchové články.
Tento vývoj môže zvýšiť využiteľnosť tejto zlúčeniny v rôznych typoch batérií, čím sa zvýši jej konkurencieschopnosť na trhu s elektrickými vozidlami. Vzhľadom na to, že dopyt po EV vyskočil z 22,000 v roku 2011 na takmer 2 milióny o desať rokov neskôr, tento pokrok by mohol byť prínosom pre všetkých výrobcov EV. „Očakáva sa, že tuhý elektrolyt s iónovou vodivosťou aj atmosférickou stabilitou bude mať významný vlnový efekt, pretože ide o inovatívnu technológiu pre vysokokvalitné celoliatinové batérie,“ povedal výkonný viceprezident SK On Choi Kyoung-hwan. Spoločnosť je stále v procese prototypovania a vývoja polovodičových batérií, ale očakáva, že do roku 2026 dokončí prototyp modelu. Komerčné batérie s vylepšenou technológiou by mali byť uvedené na trh v roku 2028. Odhaduje sa, že vývoj bude spoločnosť stáť viac ako 352 miliárd USD, čo zahŕňa aj pilotné výrobné zariadenie vo výskumnom inštitúte Daejeon Sejong v Južnej Kórei.