Dve tretiny príslušníkov generácie tzv. mileniálov v celosvetovom prieskume pripustilo, že sa pri voľbe poslednej dovolenke inšpirovalo príspevkom publikovanom na niektorej zo sociálnych sietí.
Každý štvrtý človek vo veku 18-35 rokov využíva online prevody peňazí svojim rodinným príslušníkom a priateľom kvôli pokrytie cestovných nákladov a tiež polovica spotrebiteľov (50%) uvádza, že najväčšiu prekážku využitie nových platobných metód pre nich predstavujú finančné podvody a takmer polovica (48%) sa obáva o bezpečnosť svojich dát. Mileniálovia a generácie Z chcú na dovolenke predovšetkým spoznávať nové miesta a prehlbovať svoje vedomosti o nich (50%, resp. 55%) alebo lepšie poznávať sami seba (45%, resp. 47%). Nemenej dôležitá je pre nich potreba relaxovať a uľaviť si od stresu – v oboch skupinách je týmito faktormi, ktoré sú najtradičnejšími dôvody letného cestovania, motivovaná takmer polovica opýtaných (47%).
„Vidím fotografiu známeho na peknom mieste? Klik a letenka je rezervovaná. Ďalšie kliknutie – a mám aj ubytovanie. Ďalšie kliknutie – to bol zvuk uzávierky pri snímke, ktorý počas sekundy nazdieľate na Instagramu. Internet nás, spotrebiteľov, naučil, že máme celý svet na dosah len na niekoľko kliknutí – bez ohľadu na to, či chceme nakupovať v obskurním e-shopu v Marakéši alebo zájsť s priateľmi na predĺžený víkend do Milána,” hovorí Giel Abdelwahabová, manažérka spoločnosti PayPal v strednej a východnej Európe. „Chceme cestovať, nakupovať a získavať nové zážitky rýchlo a bez stresu a byť neustále v spojení s priateľmi. Vývoj online platobných nástrojov nám umožňuje nielen rýchlo zaplatiť za ubytovanie alebo letenky, ale tiež získať peniaze v prípade, že dôjde k nejakej nečakanej nepríjemnej situácii.“
Takmer 90% amerických príslušníkov generácie Z pripúšťa, že sociálne médiá ovplyvňujú ich plány na dovolenku. Celosvetovo si 6 z 10 mileniálov vyberá destináciu podľa toho, aké ľahké by bolo novú skúsenosť zachytiť do príspevku na Instagramu. Často to znamená rezerváciu ubytovania alebo leteniek veľmi spontánne – proces úhrady je len doplnok, ktorý musí byť ešte rýchlejšie a pohodlnejšie. Prieskum vykonaný na objednávku spoločnosti PayPal rovnako potvrdil, že viac ako 30% ľudí vo veku 16-35 rokov užíva mobilné aplikácie na urýchlenie transakcií. Napriek zlepšovaniu povedomia spotrebiteľov o bezpečnosti dochádza pri cestovaní k nespočetných situácií, kedy sa viac či menej vedome vystavujeme riziku. Až 65% pasažierov o sebe dokonca ochotne poskytne o sebe ďalšie informácie (napr. cieľ cesty, adresu ubytovania alebo vlastné fotografie), aby celý proces uľahčilo, napríklad urýchlením odbavenia a nástupe do lietadla.
Navyše 67% hotelov na svete nedokáže riadne ochrániť osobné údaje svojich zákazníkov, napr. detaily o ubytovaní alebo čísla platobných kariet. Preto je pri rezervácii ubytovania alebo dopravy počas dovolenky dôležité zvlášť u rýchlych platieb pamätať na riešenia, ktoré dokážu nakupujúci chrániť. Rýchle rozhodnutia aj spoločné dovolenky môže byť začiatkom úžasného dobrodružstva a nádherných spomienok, ale aj začiatkom nekonečnej sérii dohadov. Rezervovať ubytovanie alebo kúpiť letenky pre všetky nebýva zvyčajne problém. Ako prevencia nepríjemných situácií je vhodné nielen užívať dôveryhodné platobné metódy, ale tiež si prečítať recenzie hotelov a letísk. Tiež je dobré pamätať, že príprava cesty znamená nielen kúpiť letenky či lístky a rezervovať ubytovanie.