Hodnota akvizície bola niekoľko stoviek miliónov dolárov.
Canva, austrálska spoločnosť venujúca sa grafickým dizajnérom s hodnotou približne 26 miliárd, práve dokončila akvizíciu populárnych aplikácii z balíka Affinity, ktoré vyvíja Serif. Balík zahŕňa aplikácie Affinity Photo, Designer a Publisher, a sú populárnou náhradou za riešenie od Adobe. Balík bol pôvodne dostupný len pre platformu Mac, na WWDC 2017 predstaviteľ Serifu predstavil Affinity Photo pre iPad, prvý skutočný „Photoshop“ pre tablet, ktorý bol nasledovaný aj zvyšnou dvojicou aplikácii.
Nakoniec sa podpory balíka dočkali aj používatelia operačného systému Windows. Aplikácie z balíka sú v podstate plnohodnotnou náhradou riešenia od Adobe pre mnohých používateľov, ktorá sa vyznačuje tým, že nie je nutné predplatné, ale platí sa jednorazovo. Pri kúpe celého balíka sa dá dokonca výrazne ušetriť a aplikácie pre iPad, ktoré sú na úrovni desktopových, sú aj lacnejšie. Vďaka vysokej úrovni aplikácii a cenovej politike za zlomok ceny riešenia od Adobe získali produkty od Serifu vysokú popularitu medzi domácimi, ale aj profesionálnymi a korporátnymi zákazníkmi.
Canva sa po uzavretí akvizície vyjadrila, že týmto krokom plánuje výrazne zvýšiť svoju konkurencieschopnosť proti Adobe. Jej súčasná online platforma riešení poskytuje používateľsky priateľské nástroje pre dizajn zamerané pre neprofesionálov a má používateľskú základňu s vyše 175 miliónmi používateľov na celom svete. Odkúpenie riešenia od Serif teda naznačuje, že Canva sa plánuje zamerať aj na profesionálny segment, ktorý už tradične používa riešenie od Adobe.
Súčasťou akvizície je aj prenos 90 členov Affinity tímu pod krídla Canvy, ktorý má zabezpečiť podporu a kontinuitu vo vývoji aplikácií. Cliff Obrecht, spoluzakladateľ kupujúcej spoločnosti a jej súčasný prevádzkový riaditeľ, prezradil že toto portfólio je posledným dielom ich skladačky, čo indikuje akým smerom sa budú vyvíjať aplikácie pôvodne patriace pod Serif, a ako budú zapadať do súčasného portfólia Canvy s jeho dizajnérskymi nástrojmi poháňaných umelou inteligenciou a jeho priestorom pre online kolaboráciu používateľov.
Aj keď sa Canva vyjadruje, samozrejme, o balíku Affinity pozitívne, objavili sa obavy o budúcnosť aplikácií. Nejedna historická skúsenosť ukazuje, že aplikácie, ktoré prešli pod krídlo inej veľkej spoločnosti, boli často redizajnované a ich kvalita postupne upadávala. Ďalšou veľkou obavou je ekonomický model predaja – aj keď Serif po niekoľkých rokoch vydal druhú generáciu balíka Affinity, ktorá vyžadovala zaplatenie, stále išlo o jednorazovú platbu a opäť za zlomok ceny konkurenčných riešení.
Aj keď Canva na svojej webstránke tvrdí, že momentálne neplánuje zmeniť cenovú politiku jednorazovej platby a taktiež že plánuje veľa bezplatných aktualizácii pre druhú generáciu balíka Affinity (V2), s príchodom veľkej aktualizácie a teda novej generácie V3 sa všetko môže zmeniť. Spoločnosť už tradične poskytuje svoje služby pre dizajnérov za predplatné, či v prípade zavedenia predplatného zaradí nejaké funkcie z Affinity balíka do bezplatnej verzie služby je otázne. Zostať po prípadnom zavedení predplatného na staršej V2 tiež nie je riešenie pre každého, nakoľko s budúcimi aktualizáciami operačného systému nemusí byť zaručená kompatibilita so starším softvérom, ktorý už nie je vyvíjaný ani aktualizovaný.