Facebook je od svojho vzniku pre všetkých zadarmo. Nakoľko má momentálne cez dve miliardy používateľov musí sa nejako uživiť. Z tohto dôvodu je prostredie sociálnej siete zaplnené reklamami.
Veľa používateľov sa už sťažovalo na otravné reklamy. Facebook dlho uvažoval a nakoniec dospel k záveru platenej verzie. Otázne je, či niekoho otravujú reklamy až natoľko, že bude ochotný si za FB platiť. Samozrejme, táto možnosť sa bude odvíjať aj od ceny, o ktorej zatiaľ môžeme len rozmýšľať. „Vždy bude aj verzia zdarma“ – tieto slová povedal Mark Zuckerberg pri založení Facebooku a opakuje ich aj teraz. Chcú len uspokojiť čo najviac ľudí. Keďže v posledných týždňoch s dosť hovorí o ústupe používateľov z Facebooku a nástupe inej sociálnej siete (Instagram).
Platená verzia by nemala obsahovať iba odstránenie reklám, ale rovnako by mala vypnúť zbieranie osobných údajov, ktoré na tieto reklamné účely zbiera. Zuckerberg sa dlho zamýšľal ako by túto funkciu aplikovali do Facebooku. Napokon prišla s jedným návrhom aj COO Facebooku Sheryl Sandberg. V jej návrhu by Facebook obsahoval možnosť s nápisom „Nechcem, aby Facebook používal moje osobné údaje na reklamné účely“ a vedľa neho by stálo tlačidlo, v ktorom si nastavíte úroveň. Bolo by viac možností výberu, no a tá najsilnejšia, ktorá by úplne zastavila zbieranie osobných údajov a vypla reklamy, by bola platená. Používatelia by teda mohli zaplatiť niekoľko eur mesačne namiesto úplného odchodu z Facebooku.
Zdroj: theverge