Domov Novinky BMW nevyšiel plán s predplatným. Prečo?

BMW nevyšiel plán s predplatným. Prečo?

Zdielať

Vodiči neradi priplácajú za funkcie auta, ktoré očakávajú ako štandard.

BMW je jednou z niekoľkých automobiliek, ktoré si od zákazníkov pýtajú peniaze, a to aj mesačným predplatným za vyhrievané sedadlá v niektorých modeloch a na niektorých územiach. Spoločnosť upustila od tejto kontroverznej praxe a zamerala sa na platené softvérové služby – už neplánuje účtovať vodičom ďalšie poplatky za používanie hardvérových funkcií, ktoré sú už v ich vozidlách. Pieter Nota, člen predstavenstva BMW pre predaj a marketing, povedal, že značka zameria svoju pozornosť na platené softvérové funkcie, ako je asistent riadenia a parkovací asistent. Nota naznačil, že ide o prijateľnejšiu prax, podobnú stiahnutiu filmu alebo prístupu k platenej funkcii v aplikácii. Vodiči však neprijali predplatné vyhrievaných sedadiel za 18 dolárov mesačne v krajinách, kde BMW túto možnosť ponúkalo.

„Mysleli sme si, že poskytneme zákazníkovi službu navyše tým, že mu ponúkneme možnosť aktivovať si to neskôr, ale akceptácia zo strany používateľov nie je taká vysoká,“ povedal Nota. Znie to ako klasický prípad ponuky a dopytu. Vodiči nechceli platiť za vyhrievané sedadlá (alebo za podobné vyhrievané volanty), takže firma to prestalo robiť. Majiteľov môže potešiť, že značka ich ani v budúcnosti nebude nútiť platiť navyše za hardvérové funkcie, čo je krok správnym smerom. Najlepšie je, že BMW objasnilo svoj postoj k vyhrievaným sedadlám tesne pred začiatkom chladnejšieho jesenného počasia. Predplatné sa nedočkalo ani druhej zimy, kým ho BMW zrušilo.

Zdroj