Rakúsky startup FlyNow Aviation prináša revolučný prístup k leteckým taxíkom.
Na rozdiel od tradičných aerotaxíkov, ktoré pripomínajú zväčšené verzie kvadrokoptérov, eCopter využíva inovatívny koaxiálny elektrický pohon s dvoma protibežnými rotorovými vrtuľami. Táto jedinečná konštrukcia umožňuje jeho klasifikáciu ako elektrický vrtuľník podľa Agentúry pre bezpečnosť letectva Európskej únie, čo zjednodušuje a urýchľuje proces certifikácie. Koaxiálne hnacie ústrojenstvo znižuje počet pohyblivých častí a hardvéru, čo vedie k ľahšej konštrukcii, nižším materiálovým nákladom a jednoduchšiemu používaniu.
Vďaka týmto vlastnostiam by sa eCopter mohol vyrábať lacnejšie, predávať za nižšiu nákupnú cenu a zároveň poskytovať dlhšiu výdrž batérie v porovnaní s väčšinou súčasných leteckých taxíkov. Výrobca plánuje uviesť na trh jedno- a dvojmiestne verzie, ako aj nákladnú variantu. Všetky založené na univerzálnom základnom modeli, čo znižuje náklady na vývoj a výrobu. Cieľom je, aby cena letu bola porovnateľná s nákladmi na pozemný taxík na rovnakej trase. Hoci spoločnosť zatiaľ nemá lietajúci prototyp, úspešne absolvovala pozemné testy na plne vybavenom overovacom modeli.
S doletom až 50 km, cestovnou rýchlosťou 130 km/h a maximálnou nosnosťou 200 kg by eCopter mohol predstavovať významný posun v mestskom a regionálnom dopravnom sektore. Generálny riaditeľ Jürgen Greil očakáva, že komerčná výroba sa začne v roku 2026, pričom najskôr bude uvedený nákladný model, nasledovaný osobnými verziami.