Pri vydaní mali procesory AMD Ryzen v recenziách o niečo vyššie latencie pamätí, než konkurenčné Intel. Čiastočne mohlo ísť o prejav toho, že často používaný testovací softvér AIDA64 pre nové CPU ešte nemal podporu (výsledky sa totiž zlepšili v jeho novej verzii).
Avšak AMD vyhlásilo, že latenciu čiastočne zníži aj fyzicky v hardvéri – má sa o to postarať aktualizácie softvérového komponentu Ages (ktorá slúži ako základ pre BIOSy základných dosiek) na verziu 1.0.0.4. AMD sľubovalo, že by sa latencie prístupu do RAM mala znížiť typicky o 6 ns. Táto aktualizácia ešte nie je vo väčšine dosiek, avšak niektoré sa už s takýmto beta BIOSom podarilo otestovať a zdá sa, že skutočne prináša lepší výkon.
Zlepšenie neohromí, ale sú merateľné – v priemere ide o nárast snímkových frekvencií v hrách o 2,45%. Najviac stúpli výkony v Rise of the Tomb Raider (o 4,33%, zo 113,2 na 118,1 FPS) a Ghost Recon Wildlands (6,07% zlepšenie, z 59,3 na 62,9 FPS). Prepad výkonu údajne nenastal nikde. Avšak testovaná bola len vybraná skupina titulov, takže nemožno zaručiť, že daný BIOS v nejakej napríklad aj neherné aplikáciu neuškodil.
Zdá teda sa, že zlepšenie pamäťového radiča (respektíve asi firmvéru, ktorý ho ovláda a inicializuje) na procesoroch Ryzen je skutočné. Snáď by malo tiež byť kumulatívne s prínosom, ktorý dodáva oprava riadenia spotreby vo Windows (ak vo Windows používate predvolený režim spotreby rovnováha). Prípadne priamo s optimalizáciami hier, ktoré ale nemajú globálne efekt a budú prichádzať len individuálne, podľa toho, či ich vývojári prejaví záujem.
Zdroj: Tech Altar