Domov Novinky 4ka: Po prvom roku 250 tisíc zákazníkov a 12% podiel

4ka: Po prvom roku 250 tisíc zákazníkov a 12% podiel

Zdielať

Rok od uvedenia značky 4ka a spustenia predaja predplatenej služby Moja 4ka hlási štvrtý mobilný operátor ďalší míľnik.

4ka-prvy-rok-01

V rodine Štvorkárov je už viac ako 250-tisíc zákazníkov. To znamená, že na trhu predplatených kariet za rok dosiahla 4ka viac ako 12% podiel. Pokojné vody telekomunikačného trhu rozčerila 4ka vlani presne 4. októbra, keď na trh prišla s jedinečnou ponukou postavenou na jednotnej cene 4 centy za minútu volania, SMS aj za 1 MB dát na Slovensku aj v celej EÚ. Keď sa obzrieme za uplynulým rokom, vidíme niekoľko zásadných momentov. 4ka hneď od začiatku oslovila tých, ktorí ocenia výhodnú cenu a odmietajú platiť za hlasové služby zbytočne veľa peňazí.

„Potvrdzuje to pozícia, ktorú sme dosiahli po prvom roku fungovania v segmente predplatených kariet. 4ka prišla aj s revolučnou cenou za dáta. Prestali ich rátať na megabajty, v 4ke je základnou jednotkou gigabajt. Viac ako pätina zákazníkov dátuje a ich priemerná spotreba rastie každým mesiacom až k aktuálnym 1,1 gigabajtu,“ hovorí predseda predstavenstva SWAN Mobile, a. s., Juraj Ondriš.

4ka-prvy-rok-02

Za posledný rok sa nováčikovi na trhu podarilo tiež zásadné zvýšiť pokrytie. Kým vlani v októbri boli jeho služby dostupné pre 40% populácie Slovenska, dnes vlastná sieť 4ky pokrýva viac ako 64% obyvateľstva SR. Najviac zákazníkov prešlo z O2,  keďže počas ročného fungovania si prostredníctvom Slovenskej pošty zakúpilo SIM kartu 4ky takmer 220-tisíc zákazníkov, čo je pri priemernom mesačnom predaji 14,4 tisíca SIM kariet a pri dennom predaji 870 kariet.

Zákazníci mali záujem aj o prenos telefónneho čísla, počas 12 mesiacov fungovania si telefónne číslo do 4ky prenieslo takmer 50000 zákazníkov. Najväčší počet, viac ako 23000 zákazníkov, prešiel do 4ky z O2. Okrem predajnej siete Slovenskej pošty si zákazníci môžu produkty operátora zakúpiť aj online. Služby mobilného operátora sú v ponuke na viac ako 1500 pobočkách po celom Slovensku. Okrem nákupu SIM karty, mobilného telefónu či zákazníckeho servisu, si môžu zákazníci 4ky aj aktivovať dátový balíček či dobiť kredit.

4ka-prvy-rok-03

S veľkým záujmom verejnosti sa stretol aj nedávno predstavený koncept Doby dátovej a nový produkt TO.10. Ten za 10 eur ponúka 10 GB dát, 100 minút alebo SMS doma na Slovensku i v celej EÚ a ešte oveľa viac. Na tlačovej besede pri príležitosti prvého roku predaja služieb pod značkou 4ka preto operátor oznámil aj príchod ďalšieho datacentrického balíka TO.15, ktorý obsahuje 15 GB dát vo vlastnej sieti 4ky, 300 minút alebo SMS v rámci všetkých sietí v SR a z/do EÚ.

4ka-prvy-rok-04

Aj v balíku TO.15 platia volania zadarmo po 3. minúte vo vlastnej sieti 4ky, automatická obnova dát a minút/SMS každých 30 dní, alebo po vyčerpaní objemu dát v balíku, online kontrola spotreby cez Moju zónu . Cena balíka TO.15 je 15 eur a úhrada sa realizuje z kreditu, ktorý si zákazníci môžu nechať poľahky pravidelne a automaticky dopĺňať z platobnej karty. V balíku však nie sú zahrnuté volania na špeciálne čísla ako audiotext, zákaznícku linku 950, skrátené čísla alebo platby za služby.

Balík TO.15 si môže zákazník aktivovať ku SIM karte Moja 4ka a to dvoma spôsobmi: na každej pobočke Slovenskej pošty alebo prostredníctvom SMS správy v tvare TO.15 na krátke číslo 950. O úspešnej aktivácii balíka zákazníci obdržia informačnú SMS. Ak 15 GB dát minie zákazník skôr ako po uplynutí 30 dní od aktivácie, balík mu 4ka hneď automaticky obnoví, pokojne aj niekoľkokrát za mesiac. Ak zákazník dáta neminie, balík TO.15 sa mu automaticky obnoví po uplynutí 30 dní od jeho aktivácie.