Povianočné výpredaje idú ešte stále naplno. Ak aj vy čoraz častejšie nakupujete v e-shopoch, mali by ste poznať svoje práva. Platí, že máte rovnaké práva ako v kamennom obchode. Aj na internete má pri reklamovaní tovaru predajca povinnosť do 30 dní sťažnosť vybaviť – buď zabezpečiť dôstojnú nápravu problematickej veci, alebo vašu reklamáciu v celom rozsahu zamietnuť.
Pri reklamáciách vecí zakúpených online ich zasielate späť tam, kde ste si ich kúpili. Reklamačná lehota začína plynúť od chvíle, kedy predajca reklamovaný tovar prevezme od dopravcu. Treba si dávať pozor na to, že reklamácia neplatí na tovar vyrábaný na objednávku, tlačoviny, filmy (i DVD) či potraviny podliehajúce rýchlemu kazeniu.
Nech si kupujete čokoľvek, máte právo o predajcovi i jeho ponuke vedieť všetky dôležité informácie. Na webe e-shopu musíte nájsť všetky základné informácie, ako sú najmä obchodné a reklamačné podmienky, možnosti dopravy či spôsoby platby. Kontaktné údaje, telefón a e-mail by mali byť samozrejmosťou. Ak vám náhodou niečo nie je jasné, nebojte sa na to spýtať obchodníka. Rýchlosť jeho reakcie, jeho ochota i prístup čo-to napovedia.
Zdroj: TS