Domov Novinky Zdrojový kód NVIDIA HairWorks je už na GitHube

Zdrojový kód NVIDIA HairWorks je už na GitHube

Zdielať

Vývojári hier, tešte sa. Alebo aj nie? Spoločnosť NVIDIA, ktorá je okrem vývoja grafických kariet do počítačov a mobilných čipsetov známa aj vďaka rôznym herným technológiám, z ktorých mnohé priamo alebo nepriamo využívajú práve NVIDIA grafické karty. Jednou z nich je rada nástrojov GameWorks, určená vývojárom, ktorí chcú, aby ich hry vyzerali špičkovo. Jedným z týchto nástrojov je aj HairWorks starajúci sa o nádhernú fyziku a výzor vlasov, chlpov a srsti.

NVIDIA HairWorks 01
Ukážka nVidia GameWorks – Kliknite pre zobrazenie v plnom rozlíšení

Ak by ste chceli vidieť príklad tejto technológie, stačí sa pozrieť napríklad na hru The Witcher 3: Wild Hunt. Zdrojový kód tohto nástroja bol teraz vydaný na stránke GitHub, a mal by teda byť prístupnejší vývojárom. Okrem HairWorks sú na tejto stránke dostupné aj knižnice pre PhysX, PhysX Clothing, PhysX Destruction, volumetrické osvetlenie a ukážka technológie FaceWorks.

NVIDIA HairWorks 02

Podľa tlačovej správy je ďalšou na zozname knižnica HBAO+, čo je druh Ambient Occlusion, ktorý dokáže celkom dobre zobrazovať tiene prostredia v plnom rozlíšení a popritom nezobrať celú výpočtovú silu počítača. Ak sa chcete dostať ku všetkým týmto knižniciam, nasledujte inštrukcie na stránke nVidie. Vyžadovaná je registrácia v zozname vývojárov nVidie a potvrdenie zmluvy EULA.

NVIDIA HairWorks 03

Tak aký je s touto knižnicou potom problém? Okrem nutnosti sa zaregistrovať a súhlasiť s neznámymi podmienkami nVidie, čo znamená, že softvér nie je úplne open-source, je to zlý výkon na AMD kartách. Herní vývojári by sa mali skôr zamerať na to, aby ich hra fungovala na každej zostave a nie sa obmedzovať na exkluzívne technológie, keďže to by im mohlo ubrať na predajoch.

AMD takisto ponúka ako súčasť rady nástrojov GPUOpen technológiu zameranú na vlasy, chlpy a srsť, ktorá sa nazýva TressFX Hair a ktorá funguje dobre ako na AMD, tak aj na NVIDIA grafických kartách, čo je možné vidieť na hre Rise of the Tomb Raider. Samozrejme, finálny výber by mal urobiť samotný vývojár. Ten by si to ale mal premyslieť, aby mohol z hry vyťažiť čo najviac.

Zdroj: TS nVidia

Odpovedať

Vložte komentár prosím!
Zadajte svoje meno