Smart televízory Xiaomi si v posledných rokoch úplne podmanili trh v Číne a niet divu.
Ponúkajú veľmi dobré funkcie za nízke ceny a tradiční výrobcovia televízorov im nedokážu konkurovať. Nie všetko je však ružové, pretože nízke ceny televízorov Xiaomi sú vykúpené jedným pomerne významným nedostatkom. Televízory majú veľmi agresívne nastavený softvér na zobrazovanie reklám a čínski používatelia sa na to začínajú húfne sťažovať. Hustota reklám totiž podľa nich pomaly začína prekračovať únosnú hranicu. Televízory Xiaomi Mi TV a Redmi TV pre čínsky trh používajú špeciálny systém s názvom MIUI for TV, do ktorého spoločnosť vložila reklamný obsah. Už pri spustení televízora sa majiteľovi zobrazí reklamný obsah, ktorý sa donedávna nedal preskočiť. V samotnom systéme sú na rôznych miestach umiestnené reklamné bannery a tiež neuveriteľne otravné vyskakovacie okná.
Spoločnosť sa zjavne nemieni vzdať reklám, hoci na sťažnosti čínskych používateľov reagovala trochu zmierlivo. Slová o lepšej rovnováhe medzi reklamou a pohodlím používateľského rozhrania však stále neznejú príliš optimisticky. Globálne verzie na svetovom trhu týchto televízorov Xiaomi sú našťastie podobných problémov ušetrení, pretože exportné verzie televízorov majú klasický systém Android TV. V Indii ho potom dopĺňa vynikajúci spúšťací program PatchWall. Obe sú však úplne bez reklamného balastu, takže nie je dôvod obávať sa akvizície. Spoločnosť však v poslednom čase reklamuje štandardné MIUI pre telefóny, a to aj v globálnych verziách. Ale po veľmi negatívnej reakcii fanúšikov sa to predsa len snažia napraviť.