Veľký Čínsky trh, kde má stále viac a viac ľudí smartfóny narastá a krajinu premenila na najväčší mobilný trh. Xiaomi, ktorý často volajú „Apple v Číne“ je jedným z najznámejších domácich výrobcov smartfónov. Predaj sa zvyšuje rýchlo a to najmä vďaka high-end zariadeniam za dostupné ceny.
Zatiaľ čo má spoločnosť globálne ambície, jeho úspech doma ešte nebol tak dosiahnutý ako na iných trhoch. V číslach je to tak, že až 97% smartfónov sa predalo v Číne. Hugo Barra, viceprezident Xiaomi, zodpovedný za medzinárodnú expanziu povedal pre Bloomberg TV, že nový tablet MiPad bude k dispozícii v Číne budúci mesiac a nakoniec bude ponúkaný aj na iných trhoch, vrátane juhovýchodnej Ázie, Indii a Latinskej Ameriky. Podľa slov Huga nie je v pláne priamy predaj v USA, hoci ide o konkurenčný tablet.
Spoločnosť tiež hrdo oznamuje, že vypredal celú svoju prvú várku smartfónov Mi4 za 37 sekúnd. To je samozrejme neuveriteľný výkon, ale čínska spoločnosť vynechala najdôležitejšie podrobnosti: koľko kusov bolo súčasťou tejto konkrétnej šarže.
Podobná situácia je aj v Indii. Vysoký dopyt pocítil model Xiaomi Mi3. Hoci je to predchodca Mi4, stále je to model s výbornými špecifikáciami, takže pochopiteľne sa to tam predáva ako teplé rožky. Čína tak zrejme nebude jediná dominovať expanzii Xiaomi.
Vývoj ceny podľa heureka.sk:
Graf ceny produktu Xiaomi Mi3 WD 16GB poskytuje server Heureka.sk
Graf ceny produktu Xiaomi MI3 64GB poskytuje server Heureka.sk
Zdroj: GSMArena