Zmeny boli oznámené ako súčasť balíka zmien, ktoré firma vykonáva s cieľom zosúladiť sa so zákonom EÚ o digitálnych službách (DSA).
DSA sa zameriava na skupinu veľmi veľkých online platforiem (VLOP) a niekoľko veľmi veľkých online vyhľadávačov (VLOSE). Do zoznamu patria Alibaba AliExpress, Amazon Store, Apple AppStore, Booking.com, Facebook, Google Play, Google Maps, Google Shopping, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, TikTok, Twitter, Wikipedia, YouTube, Zalando, Bing a Google Search. Cieľom zákona je zabezpečiť väčšie právomoci používateľov, silnú ochranu neplnoletých osôb, dôslednejšie moderovanie obsahu a menej dezinformácií, ako aj väčšiu transparentnosť a zodpovednosť. Používateľom, ktorí sa rozhodnú vypnúť kanál For You, sa namiesto toho bude zobrazovať kanál založený na populárnom obsahu v ich regióne, a nie odporúčania na základe osobných záujmov.
Medzi ďalšie opatrenia, ktoré TikTok plánuje dostať do súladu s DSA, patria napríklad ďalšie možnosti nahlasovania na označenie nezákonného obsahu vrátane reklamy, používatelia budú môcť do svojich hlásení zahrnúť konkrétne kategórie, ako sú nenávistné prejavy, obťažovanie a finančné trestné činy. Platforma poskytne používateľom v EHP viac informácií o rozhodnutiach o moderovaní obsahu vrátane informovania používateľov o tom, prečo je ich obsah nevhodný na odporúčanie a zdieľanie. Tiež podrobnejšie vysvetlí, ako funguje jeho systém odporúčaní. Personalizovaná reklama pre tínedžerov vo veku 13 až 17 rokov bude pre osoby v EHP vypnutá, ich účty budú predvolene nastavené ako súkromné a ich obsah nebude odporúčaný v kanáloch For You. Zmeny, ktoré navrhuje platforma, znejú ako pozitívny krok pre jeho používateľov. Rovnaké pravidlá budú musieť dodržiavať aj ostatné spoločnosti, ktoré EÚ vymenovala, takže bude zaujímavé sledovať, s čím prídu.