Domov Novinky Prečo nemajú výrobcovia v obľube kompatibilné tonery?

Prečo nemajú výrobcovia v obľube kompatibilné tonery?

Zdielať

Inovácie hýbu svetom a dalo by sa povedať, že v každej jednej oblasti života sa nachádza prvok obnovy. Dokonca aj v prípade ľudského života je to dnes už bežné klonovanie, čo však nie je z pohľadu viacerých ľudí a spoločnosti etické. Technológie si samozrejme nové procesy zaslúžia, preto sa neustále mení ich spôsob používania. V prípade tlače to platí tiež.

Charakter značky obmedzuje použitie

Výrobcovia sa snažia na trh s touto technikou dodať široký sortiment, vždy však ide o konkrétnu značku, ktorá si svoje postavenie zaisťuje špecifickými vlastnosťami výrobkov. V mnohých prípadoch sú odlišné od tých ostatných, čo je samozrejme z konkurenčného hľadiska veľmi dobré. Pre zákazníkov sa to často ukazuje ako nevýhoda. Reč je o tom, že ak si zákazník kúpi modernú tlačiareň, ktorá pracuje s konkrétnou náplňou, musí si po určitom čase zaobstarať novú. Všetko sa potom odvíja od kompatibility tonerov a náplní.

Aké typy tonerov poznáme

V tých základných užívateľských možnostiach môžeme nájsť tri základné typy tonerov.

  • originálne – vyrába ich samotný výrobca a majiteľ značky;
  • kompatibilné – ich výroba nie je výlučným právom značkového predajcu, a špecializuje sa na viacero druhov;
  • renovované – náplne a tonery, ktoré prebiehajú procesom obnovy, teda sú opätovne a opakovane použité;

Z pohľadu výrobcu je samozrejme najvhodnejší ten úplne prvý druh. Pre zákazníka zasa naopak zvyšné dva. Pri kvalitne renovovaných toneroch sa znovu používa prakticky len vonkajší plastový obal.

Obmedzenia sa nájdu vždy

Často sa u tonerov stretávame s čipom, ktorý by mal zamedziť ich opakovanému použitiu. Tiež sa niektorí výrobcovia snažia meniť špecifický tvar týchto tonerov alebo mechanizmov, ktoré slúžia na ich vkladanie do samotnej tlačiarne. Preto najlepšie urobíte, ak sa obrátite na špeciálnu internetovú stránku, ktorá sa špecializuje na maximálnu kompatibilitu tonerov s každou jednou tlačiarňou, ktorá je na našom trhu.