Domov Návody Pracovať z domu je super. Ak viete, ako na to

Pracovať z domu je super. Ak viete, ako na to

Zdielať

Práca z domu je dnes snom (aj realitou) mnohých. Niektoré dnešné nové povolania si nevyžadujú neustálu účasť na bežnom pracovisku, čo je skvelou devízou. Lenže tak, ako musia byť vhodne na prácu vybavené aj klasické kancelárie, rovnako by ste niektoré veci nemali podceniť ani vtedy, ak sa chystáte pracovať z pohodlia domova. Nie, na pohovke naozaj nie je zdravé pracovať.

Čo je základom zdravého home office pracoviska?

Keďže v práci doma budete tráviť veľa času, je dôležité, aby ste nejaký čas venovali aj príprave vášho nového pracovného kútika. Na začiatok by ste rozhodne nemali vynechať spísať si akýsi plánik, v ktorom si uvediete všetko, čo k svojmu pohodovému pracovnému fungovaniu v domácnosti potrebujete.

Napríklad ak často telefonujete a riešite administratívu, zrejme budete potrebovať domáci telefón (a teda aj miesto, kam ho umiestnite). Naopak, ak ste grafický dizajnér, zrejme budete potrebovať menší stôl na počítač a doplnky a väčší stôl, kde budete kresliť. Ak je vaša práca konzultantského charakteru, nevyhnete sa kartotékam, do ktorých si budete môcť uložiť rôzne dokumenty.

Nepodceňujte svetlo

Kvalitný kancelársky stôl je ideálne umiestniť pri zdroji prirodzeného svetla. Tu však dávajte pozor na odlesky v monitore, ktoré vám môžu sťažovať prácu. Monitor preto natočte tak, aby naňho slnko nemalo ako priamo svietiť. Ak zvyknete pracovať aj v noci, kvalitné osvetlenie je to, čo vám pomôže lepšie sa sústrediť na prácu a nedajbože pri nej nezaspať. Ak Vás zaujíma ekológia, pozrite si 9 tipov pre eco-friendly zariadenia kancelárie.

Najlepšou voľbou sú stropné svietidlá, ktoré priamo osvetlia váš pracovný priestor. Samozrejmosťou by potom malo byť aj stolné osvetlenie, ktoré vám pomôže chrániť vaše oči pri čítaní rôznych dokumentov alebo pri kreslení.

Zaobstarajte si firemné doplnky

Nezabúdajte ani na kancelárske potreby. Pokiaľ sa priamo vo vašom susedstve nenachádza papiernictvo, neskôr sa vyhnete nadávkam, že ste na niečo zabudli. Pri zariaďovaní vášho nového pracovného miestečka skúste odolať interiérovým dekoráciám. Počas práce budete radi, ak pri sebe budete mať iba to najnutnejšie bez akéhokoľvek pozlátka. Nezabudnite však na útulnosť – tá je dôležitá pre dobrý pocit z práce. Už viete, ako bude vyzerať váš home office?

5 komentárov

  1. Skvely clanok, dakujem za tip. Chcelo by to uviest ci vsetko musi si dotycny vybavit ak chce byt napr SZCO (samostatne zarobkova cinna osoba) alebo ake su dalsie tipy a triky atd atd.. Viete ten clanok rozsirit? Diky moc

  2. Tak podla mna je na home office dolezity aj internet a rychlost vybavenie ako je upload a ping ked sa odosielaju maily prilohy atd. Investovat do kvalitneho HW ako je notebook alebo PC.
    Ja osobne by som siel vsak do macu, kombinacia Macbook Pro pous nejaky napr externy 32″ BenQ monitor so 4K. To treba. Nejake taketo veci mi tu chybaju v clanku.
    Ale super paci sa mi ze tu mate vela original clankov a ne iba take ze vyrobca xy predstavil…. To su hovadiny a citat sa to da na kazdom webe, tych je ako hub po dazdi a ma ich tieto weby snad kazdy teenager a uz si mysli aky je zaujimavy copy&pastuju novinky a clanky zo zahr webov a to je secko :DD

  3. Pridavam sa k Patrikovi, tiez by som uvital aj nieco o HW vybaveni hoci chapem ze je to dost individualna zalezistost. Za seba, macos je na pracu ozaj ovela lepsi a konfotnejsi ako ten priserny windows. Uz ho nemozem ani vidiet nie na nom este pracovat

  4. Patrik a Miso, zasadne nesuhlasim. Ja pracujem uz snad 20 rokov pod Windows a je to super. Na vsetko som uz zvyknuty viem co kde je. Suhlasim s nazorom ze Windows 10 nie je idealny tak uvidim ci prejdem na Linux. Ale Mac je strasne drahy pre mna. Ale uznavam ze eko-system /HW a SW/ maju super.

Odpovedať

Vložte komentár prosím!
Zadajte svoje meno